Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Lisää turvallisuutta
Kurtby
17. huhtikuuta 2024 kello 17.14.53
Korpikallion kaikkiin risteyksiin hidasteet ja suojatiet. Kun Korpikalliolle tulee suunnitelman mukaiset jalkakäytävät, tarvitaan myös kadun kaikkiin risteyksiin suojatiet ja hidasteet ennen suojateitä. Koska alueella on useita päiväkoteja ja kouluja, liikkuu Korpikalliolla paljon lapsia. Nopeudet kuriin ja turvallisuus ensin.
Liikennemerkit ja muutosehdotus
Kotikatu
26. huhtikuuta 2024 kello 11.54.09
Koululaisten turvallisuuden takia olisi hyvä saada varoitusliikennemerkki ”lapsia tiellä” myös katuosuuden keskelle/toiseen päähän. Suunnitelman mukaisen kevyen liikenteen väylän jälkeenkin katu on vaarallinen.
Korpikalliolla on kaksi suoraa, joten autojen nopeudet ovat suuria. Voisiko Korpikallion näin ollen jopa katkaista mäenharjanteen mutkan kohdalta? Tien katkaisu ei olisi haitaksi, siellä tiellä on vain asukasliikennettä.
Yhdistetty klv ei kuulu kaupunkiin
Liikkuja
5. toukokuuta 2024 kello 23.41.45
Taas erottelematon klv taajama-alueella. Tässä voisi olla yhtä hyvin pihakatu tai pyöräkatu jos liikennemääriä katsoo.
Maalattu erottelu olisi taas pieni, mutta merkittävä parannus täälläkin.
Puista ja asukkaiden liikennejärjestelyistä
Aurinko
12. toukokuuta 2024 kello 23.44.11
Asukaskävely muistiossa on merkitty, että "Tästä syystä todennäköisesti katualueen puut tullaan kaatamaan työn aikana".
Milloin saamme poistuvien puiden määrästä tietoa (jos kaikki, sitten ainakin 10 yli 10v. puutta)?
Onko kaupungilla suunnitelmia istuttaa korvaavia puita poistuneiden tilalle (ks. vastaavien isompien hankkeiden käytäntöjä Helsingin puolelle).
Millä tavalla asukkaiden ajokulkuneuvot pääsevät liikkumaan työn kauden aikana?
Luultavasti - ainakin osa ajasta - autot, polkupyörät ym. eivät pääsisi liikkumaan piha-alueista kadulle/työmaan alueelle ja takaisin. Jos näin on, järjestääkö kaupunki tilapaisesti pysäköintitilat lähistöltä?
Ja vastaavasti, miten pääsy asukkaiden tontille onnistuu hätätilanteessa (kulkureitti ambulanssille, paloautolle yms.)?