Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Tarpeeton
Pet
2. syyskuuta 2025 kello 18.16.08
Varmasti kaupungin varoja voi käyttää muuhunkin kuin tähän hiljaiseen tiehen. Pyörät kulkee Vanhan Turuntien vierusta nyt jo sujuvasti. Tiellä asuvana en ole havainnut myöskään puutetta parkkitilasta tai ahtaista jalankulkuväylistä. Mitä järkeä?
@VesaRai
8. syyskuuta 2025 kello 12.33.49
Kadulla on pysäköintikielto. Palautteissa on toivottu pysäköinnin mahdollisuutta kun alueella vierailee.
-Vesa Raimesalo,
Espoon kaupunki
Pysäköinnin sijainti?
Samuli
4. syyskuuta 2025 kello 8.42.18
Hei! Mitkä kohdat on tarkoitus osoittaa pysäköinnille? Tämä ei käy suunnitelmasta ilmi. Miksi esittelyssä puhutaan jalankulkuväylän leventämisestä, kun sen leveys on jo nyt 2,5m ja suunnitelmassa ei näy muutosta.
Parempi jalankulkuyhteys Kyläkirkontielle vaikuttaa hyvältä, mutta tien leventäminen ja kadunvarsipysäköinti vähentää kadun viihtyisyyttä.
@VesaRai
12. syyskuuta 2025 kello 14.22.40
Kyllä. Vahtirinne 3 ja 5 kohdalle.
-Vesa Raimesalo
Espoon kaupunki
Poistettavat aidat
Samuli
11. syyskuuta 2025 kello 21.28.20
Teillä on muuten edelleen väärä suunnitelma näkyvissä tällä sivulla https://www.otakantaa.fi/fi/hankkeet/1156/osallistuminen/2036/keskustelu/
Tällä sivulla on taas oikea: https://www.espoo.fi/fi/hankkeet/vahtirinne#suunnitelma-aineisto-80029
Useaan kohtaan on merkattu "mitattu katualueelta poistettava aita". Ollaanko aitoja todella poistamassa ja onko se perusteltua/välttämätöntä? Erityisesti kiinnostaa Vahtirinne 7 kohta.
@NikoRiepponenEspoo
23. syyskuuta 2025 kello 13.37.55
Hei Samuli,
Tässä alla projektipäällikön vastaus tuohon aita kysymykseesi:
Katualueelle ei saa sijoittaa mitään kiinteistöihin liittyviä rakenteita, istutuksia jne. ilman lupaa. Katualueella olevien istutuksien ja aitojen sijainnit eivät vastaa kiinteistöjen rakennuslupakuvia. Aita on mittausten perusteella katualueella. Aloituskatselmuksen yhteydessä katsotaan sitten tarkemmin niiden kohtalo. Lähtökohta on kuten suunnitelmassa on esitetty. Voitte olla halutessanne yhteydessä minuun etunimi.sukunimi@espoo.fi tai voimme käsitellä asiaa viimeistään aloituskatselmuksessa.
Terveisin,
Vesa Raimesalo
--
Terveisin viestinnästä,
Niko Riepponen
Espoon kaupunki
As Oy Espoon Kotimäen (51169) kommentit Vahtirinteen katusuunnitelmaan
AsOy Espoon Kotimäki
13. syyskuuta 2025 kello 15.05.32
As Oy Espoon Kotimäen (51169) kommentit Vahtirinteen katusuunnitelmaan
1. Vahtirinteen itäpäähän levennys kääntöpaikaksi. Muuten autot kääntävät Vahtirinne 20 pihalla tai sen sisääntulon kohdalla. Tilaa olisi poistettavien pollareiden ja roskakatosten kohdalla.
2. Itäpäässä heti Helsingin puolella pyörätie ja jalkakäytävä risteävät. Ei taida löytyä parempaa ratkaisua. Miten pyöräilijät saataisiin väistämään jalankulkijoita. Suojatie jalankulkijoille?
3. Ajoestepuomi olisi tarpeen myös Vanhan Patteritien itäpäähän kaupunkien rajalle.
4. Pysäköintiruudut ovat todella tervetulleita! Alueella on ahtaitakin pihoja ja vieraspaikkoja tarvitaan. Suunnitelman mukaiset pysäköintiruudut on sijoitettu hyvin. Näin ne eivät häiritse asutusta eivätkä liikennettä.
5. Pysäköintiruutuihin tarvitaan pysäköintiaikaa päivisin rajoittava liikennemerkki, mutta pysäköinti yön yli olisi kuitenkin sallittava. Esim. sallittu vain 4h ajalla 8-20, muu aika vapaa.
6. Talvikunnossapito pitää järjestää myös Kyläkirkontielle vievälle jalkakäytävälle ja pyörätielle. Myös Helsingin Kaupungin pitää huolehtia väylän kunnossapidosta omalta osaltaan.
Suunnitelmassa tulee erityisesti ottaa huomioon , että se ei ohjaa asiatonta kevyttä liikennettä eikä autoja Vahtirinne 20 pihaan, mikä nyt on ollut ongelma.
As Oy Espoon Kotimäki
Hallitus
@NikoRiepponenEspoo
25. syyskuuta 2025 kello 7.55.52
Hei,
Tässä projektipäällikkö Vesa Raimesalon vastauksia muutamiin kysymyksiinne/kommentteihin:
Kysymys 1: Vahtirinteen itäpäähän levennys kääntöpaikaksi. ...
Vastaus: Asemakaavassa olevan suojelumääräyksen takia kääntöpaikalle ei ole tilaa.
Kysymys 2: Itäpäässä heti Helsingin puolella pyörätie ja jalkakäytävä risteävät. ...
Vastaus: Pyörätien ja jalkakäytävän risteykseen tulee suojatie.
Kysymys 3: Ajoestopuomi olisi tarpeen myös Vanhan patteritien itäpäähän kaupunkien rajalle.
Vastaus: Mahdollisesta ajoesteestä pitää olla molempien kaupunkien suostumus. Selvitämme tätä jatkosuunnittelussa.
Kysymys 5: Pysäköintiruutuihin tarvitaan pysäköintiaikaa päivisin rajoittava liikennemerkki,...
Vastaus: Pysäköintipaikoista ei tule 24 h paikkoja. Katsomme tätä tarkemmin jatkosuunnittelussa.
---
Terveisin viestinnästä,
Niko Riepponen
Espoon kaupunki