Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Sujuvampaa liikennettä
Sujuvampaa liikennettä
4. marraskuuta 2024 kello 13.47.11
Kehittämisen kohteena oleva tieosuus on lyhin matka Kauklahden keskustasta Espoon keskustaan. Tien muuttaminen autoille matelukaduksi on minusta hölmöä. Katusuunnittelun pitäisi tavoitella joustavaa paikasta toiseen liikkumista!
PT
4. marraskuuta 2024 kello 22.00.30
Kauklahti on ollut pitkään yksi nopeimmin kasvavista kaupunginosista - maailma on siis muuttunut Hansatien ympärillä, sen on näyttävä autoliikenteellekin. Autoliikenne on alueen suurin haitta, niin turvallisuuden kuin ympärihaittojen vuoksi, ja tuhannet uudet asukkaat ovat etusijalla, ei nopea autoilu.
Hansatie on kyllä kilometreissä lyhyin yhteys, mutta kuumana vinkkinä nopeasta autoilusta innostuneille: Kehä III:lla on korkeammat nopeudet, ja vaikka matka sen kautta on pari kilometriä pidempi, ajallisesti matka on minuutilleen yhtä pitkä! (TJEU)
*Autoilun nopeudesta on siis kyllä pidetty huolta* - sen takia on tehty näitä ohitusteitä (jo 60-luvulla tämäkin, varsin kaukonäköisesti!), jossa autoilla on täysin omaan käyttöön varatut väylät, ja kovat nopeudet.
Ja kun tuota yhteyttä suosit, ja myötävaikutat sen autoilumääriin, palkitsemme siitä valtiona tuomalla pikapikaa tälle viimeisellekin Kehän osuudelle tuplakaistat ja entistä kovemmat nopeudet!