Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Puhekupla 12
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Perustiedot

Päättynyt: 1.12.2024

Liitteet

Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

Ajoeste ei ole kiva

Käyttäjän profiilikuva

Eeva
16. marraskuuta 2024 kello 11.06.47

Tavoitteena on parantaa jalankulun ja pyöräilyn turvallisuutta. Se on hyvä tavoite, mutta toivon, että tavoitteeksi asetetaan myös sujuvuuden parantaminen.

Nyt pyöräilyn turvallisuutta pyritään parantamaan yhdessä kohdassa ajoesteellä, portilla. Sellainen ei ole kiva. Tuskin sellainen parantaa talvikunnossapidonkaan toteuttamista. Voisiko asian ratkaista esimerkiksi korotetulla suojatiellä, ehkäpä vielä niin, että kohdassa olisi pyöräliikenteen suojatien liikennemerkki?

Suunnitteluaineiston tekstissä puhutaan "Kelohongantien jalankulku- ja pyöräilyreitistä". Poikkileikkauskuvissa ja muissa kuvissa on vain jalkakäytävä, ei pyörätietä. Toivon, että poikkileikkauskuvien ja muiden kuvien ratkaisu eli jalkakäytävä on se, mihin päädytään. Kelohongantien ajoradan kaventaminen, alhainen nopeusrajoitus, edelleen kapeahko jalkakäytävä sekä varsin vähäinen moottoriajoneuvoliikenteen määrä ovat nähdäkseni perusteita sille, että pyöräliikenteen paras paikka Kelohongantiellä on ajoradalla, ainakin Jousenkaaren risteyksestä koilliseen mentäessä.

Ilmianna |
Käyttäjän profiilikuva - NikoRiepponenEspoo

@NikoRiepponenEspoo
17. joulukuuta 2024 kello 10.02.25

Kiitos kommentista,

Suunnitelmassa esitetty ajonestopuomi Oravannahkatori 1 liikerakennuksen takana poistetaan suunnitelmasta. Liikerakennuksen takana oleva yhteys on osa tonttia, joten tontin omistaja voi halutessaan lisätä omalle alueelleen puomin tai pollarin, mikäli mm. pelastustoimi sen mahdollistaa.

Kelohongantien pyöräliikenne ajoradalle: Jalankulku- ja pyöräilyreitti on suunniteltu yhdistettynä Naavakallionpolulta Jousenkaarelle ja Kelohongantietä etelään. Tämä yhteys on pyöräilyn kannalta mahdollista toteuttaa nykyistä leveämpänä. Naavakallionpolun risteyksestä pohjoiseen reitti jatkuu jalkakäytävänä, koska kyseisen yhteyden 2,5 metrin leveys ei mahdollista pyöräliikenteen ja jalankulun yhdistettyä ratkaisua. Myös rivitaloyhtiön pysäköintipaikat aiheuttaisivat liikenneturvallisuusongelman, mikäli pyöräliikenne olisi liian lähellä tonttiliittymistä ulos peruuttavia autoja.

Terveisin, Niko Riepponen
Viestintä / Kaupunkitekniikan keskus / Espoon kaupunki

Ilmianna |