Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Hyvältä näyttävälle suunnitelmalle vielä muutama parannusehdotus
@Espoolaine
8. toukokuuta 2025 kello 19.41.03
Hei, iso kiitos uudistuksen suunnittelulle! Tätä ollaan kaivattu jo pitkään ja suunnitelma näyttää pääpiirteittäin todellä hyvältä. Keräsin muutaman parannusehdotuksen, joilla luonnoksesta saadaan entistäkin parempi:
1. Skuuttiparkin sijainnissa tulisi miettiä mihin ja miten skuutit oikeasti päätyvät. Tällä hetkellä se on kääntöpaikan jälkeiselle viheralueelle ja ovat siellä sikinsokin pystyssä tai vaakatasossa. Ehdotankin skuuttiparkin siirtämistä kääntöpaikan takaiselle viheralueelle, jossa skuutit voivat levätä missä tahansa asennossa liikennettä haittaamatta. Eli viheralueelle skuuteille varattu kivetys madalletulla reunuksella ja suunnitelman skuuttiparkin tilalle yksi ylimääräinen autopaikka. Skuutit eivät ole talvella käytössä joten se toimii talvella lumenkaatopaikkana.
2. ALK 11 parkkipaikan ja ALK 14 parkkihallin ajoramppien leveydessä tulisi huomoida autojen kääntösäde kun liittyvät ajoradalle. ALK 11 parkkipaikalle kääntyessä kivetys täytyy olla yliajettavisa eli käytännössä madallettu tai upotettu, jotta sinne ajaminen varsinkin isoilla ajoneuvoilla (esim. jäteauto) ei koidu ongelmalliseksi. Sama kommentti pätee kääntöpaikalta alkava tontilleajo.
3. Suunnitelmassa tulisi olla jalkakäytävä ALK 11 parkkipaikalta niin kuin monet ovat jo kommentoineet sillä se on pääasiallinen kulkuväylä talon parkkipaikalta pohjoisen suuntaan
Lopuksi vielä yksi kysymys kääntöpaikan taakse sijoitetusta tiekaiteesta lähinnä kosmeettisesta näkökulmasta: Tiekaide lienee "pakollinen" putoamista estävä, joten voisiko siihen asentaa mahdollisimman kevyen ja huomaamattoman kaiteen? Huolenaiheena se, että siihen asennetaan iso harmaa moottoritiekaide, joka oikein erottuu joukosta.