Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Puhekupla 21
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Ilmianna

Katso muut kommentit

Lasihytti-kadun jalkakäytävistä ainakin toiselle laidalle myös pyöräily? +Kadun loppuosan tiheille suojateille hiukan tukea pinnotteilla?

Käyttäjän profiilikuva

pjt
21. toukokuuta 2025 kello 22.57.44

Lasihytti-kadun rinteessä pyöräily olisi turvallisempi erottaa autoliikenteestä.

Varsinkin talvisin lumiolosuhteiden ja sulamisvesien/jäätymisen myötä ajo-olosuhteiden heikentyessä rinne alas Hyttimestarintieltä on jo nykyisellään aika hankala (tähän vaikuttaa myös Kauklahdenväylältä kantautuvan suolauksen vaikutus lumipintaan)
Tuntuisi varmemmalta mahdollistaa pyöräily-yhteys eroteltuna autoista tällä osuudella (sehän on jatkossakin tärkeä pyöräilyn yhteys joen pohjoisreunan talvikunnossapidetylle reitille).

Sillan kohdalla ja sen jälkeen joen pohjoispuolella yhdistetyt ajoradat lienee ok.
Tällä osuudella, n. suunnitelman metrien 150..270 välillä, kadulla on kuitenkin jopa neljä suojatietä, eli suojateitä vain reilun kolmenkymmenen metrin välein.
Olisikohan liikenteen rahoittamiseksi mahdollista käyttää tässä esimerkiksi kiveyspintaa ja/tai korotettua osuutta ainakin sillan/"jokipuiston" kohdalla, eli n. metreillä 170...230, ja signaloida siirtymistä katualueelta vähän asumispainotteisempaan ympäristöön? (kuten pääosassa kortteleiden likeisiä pikkukatuja tapahtuu vähän erilaisen suunnitteluratkaisun vuoksi)

Myös Tamara Bruunin kadun risteyksessä voisi olla tällainen kivetty/korotettu osuus, luomassa vähän aukioimaisempaa vaikutelmaa liikkujille? (Paavo ja Tamara Bruunin katujen päissähän tällaiset aukiomaiset kääntöpaikat jo on)

Ilmianna |