Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Baanat
Pyöräilijä
23. toukokuuta 2025 kello 15.41.42
Kiitos mahdollisuudesta kommentoida katu- ja puistosuunnitelmaa. Suunnittelutapa, jossa baanoja kehitetään yksittäinen alue kerrallaan nostaa esiin jälleen ongelmat laajemman verkon kannalta, kun ratkaisuista tulee väistämättä jossain määrin pirstaleisia ja toteutukseltaan kerrostuneita.
Pyytäisin selventämään selostusta pyöräliikenteen pääverkkoon liittyvien kuvausten osalta, sillä se ei nykyisellään kuvaa, miten alueen tieverkko on tarkoitus liittää osaksi Espoon baanaverkkoa. Baanayhteydet ovat yleisesti luonteeltaan seudullisia ja jatkamiseen Kirkkonummen suuntaan tulisi tältä kannalta kiinnittää jo varhaisessa vaiheessa huomiota.
Punaista asfalttia tulisi käyttää baanareiteillä koko matkalla, jotta niiden erottaminen muusta liikenneverkosta olisi helpompaa käyttäjälle. Rantaradanbaanan linjaus on kulkenut aiemmin Vantinportin kautta Hyttimestarintielle. Mikäli näin on edelleen tarkoitus, olisi liittymässä olevaa liikenneympyrää ja Vantinportin suuntaan jatkuvaa pyöräväylää hyvä selkeyttää yksisuuntaistamalla kapeat osuudet Vantinportin ja Hyttimestarintien molemmin puolin. Espoonväylän liityntä Hyttimestarintieltä ei myös nykyisellään ole merkittävältä seudulliselta yhteydeltä odotettavaa tasoa esimerkiksi kaarresäteiden ja liittymäratkaisuiden
jk + pp -väylien vaaranpaikat, eli risteykset autojen kanssa, tulee mahdollisuuksien mukaan toteuttaa korotettuina, millä voidaan ohjata autoilijoita etenkin jalankulun kannalta turvallisempaan liikennekäyttäytymiseen. Reunakivet tulee kaikissa tapauksissa toteuttaa upotettuina Espoon uusinta tyyppipiirustusta noudattaen.