Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Kiitos palautteesta
@JokineA
17. syyskuuta 2025 kello 11.50.38
Kiitos palautteestanne. Palautteet otetaan huomioon jatkosuunnittelussa.
Lämpömiehenkujan korkoasemaa lasketaan rakenteilla olevan Metallum -kiinteistön (Metallimiehenkuja 6-8) vuoksi. Muutos on tarpeellinen, jotta ajo kiinteistöön saadaan järjestettyä myös Lämpömiehenkujan kautta.
Lämpömiehenkujan jalankulku- ja pyörätietä on suunniteltu levennettävän nykyisestä 2,5 metristä 3,0 metriin, jotta parannetaan väylän laatua. Yhdistetyn jalankulku- ja pyörätien vähimmäismitta Espoossa on 3 metriä. Jalankulku- ja pyörätien korkeusasemaa muutetaan vähän, jotta estetään hulevesien valuminen tontin puolelle. Jatkosuunnittelussa selvitetään, voisiko tarvittavia muutoksia tehdä siten, että vähemmän puita jouduttaisiin kaatamaan.
Pyöräilijän siirtyminen ajoradan ja pyörätien välillä tapahtuu Lämpömiehenkujan alkupäähän suunnitellun ajoyhteyden kautta. Ajoyhteys on madalletulla reunakivellä esitetty piirustukseen 8105_003. Jatkosuunnittelussa selvitetään, miten ajoyhteys toteutetaan niin, että se ohjaa pyöräilijää parhaiten.
Suunnittelualueen valaistus uusitaan mm, koska vanhat valaisimet eivät ole kaupungin omistuksessa. Vanhat valaisimet poistetaan käytöstä ja toimitetaan omistajalleen mahdolliseen jatkokäyttöön.
Anna Jokinen, Espoon kaupunki