Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Pyöräväylät ja jalkakäytävät
Pyöräilijä 2
19. lokakuuta 2025 kello 21.28.29
Kiitos mahdollisuudesta kommentoida suunnitelmaa! Se näyttää kokonaisuutena erittäin hyvältä, aluetta on metroaseman ympäristöön sopien suunniteltu selvän kaupunkimaisin piiretein.
Kiitän Ridarinraitin mitoituksen ja kaarresäteiden suunnittelusta, väylän laajempi seudullinen rooli on huomioitu hyvin. Baanan sijoittelu puistoalueen reunaan ja tiheästi liikennöidyn katuverkon ulkopuolelle tekee siitä nykyistä Suomenlahdentietä seurailevaa linjausta huomattavasti laadukkaamman ja näin mukavamman käyttää. Kiitos!
Myöhempien osien suunnittelussa on tärkeää kiinnittää huomiota sujuvaan ja katkottomaan jatkoon Kaitaan, Soukan ja Kirkkonummen suuntaan.
Ehdottaisin muutamia kävelyalueiden ja jalkakäytävien rauhoittamiseen liittyviä muutoksia:
1) Finnoontorin ja Kiikarikadun risteyksessä ajon (esim. ruokalähettiliikenne ja taksit) voisi estää pysyvillä estetolpilla.
2) Kiikarikadun suuremman LP-1 alueen liittymän voisi rakentaa ylijatketulla jalkakäytävällä.