Voit osallistua keskusteluun joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Kommentit näkyvät kaikille. Kommentoithan luonnoksia asiallisesti. Sopimattomat, muita loukkaavat tai hankkeeseen liittymättömät kommentit poistetaan.
Suunnitelmaluonnokset löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Perustiedot
Päättynyt: 21.9.2025
Suojatie, pyöräilyn risteämä
A
6. syyskuuta 2025 kello 0.17.17
Mitkä ovat keskivaiheille lisättävän suojatien todellinen tarve, perustelut ja vaikutukset? Se ei ole oikein minkään kävelyreitin varrella ja käyttäjät ovat oikeastaan sivuavien parin talon asukkaat ja asioijat. Uudet liikennevalot heikentävät auto- ja bussiliikennettä ja hyödyt jalankulkijoille ovat laihahkot. Merikoskenkadun pääkatuasema tulisi tiedostaa, eli siis moottoriliikenteen tulisi olla riittävän sujuvaa.
Itäpuolen bussipysäkille kulkua voisi parantaa pohjoisen suunnasta ilman keskellä olevaa suojatietäkin.
Myös talouskatujen ajoratojen ja pyöräteiden liitoskohdat mietityttävät väistämisjärjestelyiden selkeyden suhteen. Voisiko talouskatujen autojen sisään- ja ulosajoille lisätä hidastetöyssyt ja miettiä pyöräteiden risteämiskohtia vielä ajatuksella?
A
6. syyskuuta 2025 kello 0.22.44
Ja vinoparkin sijasta kannattaisi vielä tutkia molemmin puolin katua olevaa kadunvarsipysäköintiä. Paikkamäärä ja tilantarve lienee suurinpiirtein sama. Ongelma vinoparkissa on autojen peruuttaminen vastakarvaan ajavien pyörien eteen, sillä auton kuljettaja ei pyöräilijä näe.
A
6. syyskuuta 2025 kello 0.26.35
Loppuun vielä sanottakoon, että on todella ikävää, kun olemassa olevat puut kaadetaan ja tilalle ei tule yhtään uutta. Voisivatko puut suurilta osin jopa säästyä, jos keskisuojatie poistettaisiin ja pysäkit yhdistettäisiin?
A
6. syyskuuta 2025 kello 12.46.49
Kannustaisin vielä tutkimaan voisiko Koskitien risteykseen saada suojatien risteyksen pohjoispuolelle. Kyseinen suojatie olisi verkollisesti tärkeä.