Kommentoi luonnosta!

Puhekupla 33
Keskustelu | Oulun kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Voit osallistua keskusteluun joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Kommentit näkyvät kaikille. Kommentoithan luonnoksia asiallisesti. Sopimattomat, muita loukkaavat tai hankkeeseen liittymättömät kommentit poistetaan.

Suunnitelmaluonnokset löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Perustiedot

Päättynyt: 21.9.2025

Liitteet

Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

Kuunnellaanko asukkaita oikeasti?

Käyttäjän profiilikuva

Demokratian puolustaja
7. syyskuuta 2025 kello 18.03.26

Olen huolissani siitä, että onko oululaisten esittämillä ja hyvin perusteluilla huomioilla vaikutusta suunnitelmiin?

Tulee sellainen tunne että todellisia vaihtoehtoja ei esitetä, vaan nyt halutaan suunnitella epäviihtyisää katutilaa kaikille.

Kaupungin suunnittelijat ja viestintä: tuokaa esille seuraavassa yleisötilaisuudessa mitä asukkaat ovat mieltä suunnitelmista, ja onko perustelluilla kannanotoilla ollut vaikutusta jatkosuunnitteluun?

Olen varma että myös Oulun päättäjät ovat kiinnostuneita oululaisten mielipiteistä ja siitä miten ne otetaan huomioon suunnitelmissa.

Ilmianna |
Käyttäjän profiilikuva

Eetu
7. syyskuuta 2025 kello 19.28.48

Tulee olo, että tässä on yritetty olettaa mitä asukkaat, yritykset ja päättäjät haluavat nähdä, minkä tuloksena on päädytty jo luonnosvaiheessa huonoon lopputulokseen kaikkien kannalta. Tällaisia suunnitelmia olettaisin näkeväni ennemmin suunnitteluprosessin lopputuloksena, kuin alkuvaiheessa.

En minä ainakaan asukkaana tiedä mitä haluan ennen kun näen vaihtoehtoja, joista voin löytää hyvältä tuntuvia ratkaisuja. Mielestäni virkavalmistelun tarkoituksena on tarjota ammattitaitoon ja viimeisimpään tutkimustietoon perustuvia laadukkaita esityksiä, eikä olettaa liikaa mitä minä maallikkona haluan nähdä tai mitä mieltä jostain ratkaisusta satun olemaan.

Ilmianna |