Liikenneverkkoyhtiö keräisi tien käytöstä maksun, jolla rahoitettaisiin yhtiön hallinnoiman valtion liikenneverkon ylläpito ja kehittäminen.
Yhtiö tarjoaisi kuluttajille valtakunnallisesti kiinteitä aikaan perustuvia maksuja (esimerkiksi kuukausi- tai vuosimaksu), jotka eivät vaatisi paikannusta.
Tarkoitus on, että jatkossa palveluoperaattorit tarjoaisivat omia liikenteen palvelujaan. Kiinteiden maksujen rinnalla operaattorit voisivat tarjota myös kilometripohjaiseen hinnoitteluun perustuvia paketteja, siinä tapauksessa että kilpailua on riittävästi. Kilometripohjaiset maksut olisivat kuluttajalle valinnaisia ja vaatisivat ajoneuvon paikantamisen, jotta tiedettäisiin liikkuuko ajoneuvo liikenneverkkoyhtiön tiellä vai kunnallisella tai yksityisellä tiellä. Asiakasmaksut peritään yksityisyydensuojan vaarantumatta.
Maksut porrastettaisiin ajoneuvon päästöjen mukaan: suuripäästöisen ajoneuvon maksut olisivat suuremmat kuin vähäpäästöisen ajoneuvon.
Meitä viilataan linssiin.
Huilu
23. tammikuuta 2017 kello 13.47.01
Kyllä Kakkara-mies Sipilä ja Sveitsin lahja Suomelle ovat tekemässä Suomalaisille karhunpalveluksen! Eikös ole sanan lasku "Niin metsä vasta kun sinne huudetaan"? Ehdotan että vastaamme kaikki Suomalaiset myös hallitukselle samalla mitalla. Seuraavissa vaaleissa on ne kunta tai eduskunta vaali annetaan äänemme niille edustajille jotka eivät PETÄ meitä. Joskus -30-50 luvulla eli vanha mies häntä sanottiin Ristniemen-ukoksi, niin hän oli sitä mieltä "SUOMI ON HERROJEN MAA JA TULEE AINA OLEMAAN" ja niin se varmaan on.