Liikenneverkkoyhtiö keräisi tien käytöstä maksun, jolla rahoitettaisiin yhtiön hallinnoiman valtion liikenneverkon ylläpito ja kehittäminen.
Yhtiö tarjoaisi kuluttajille valtakunnallisesti kiinteitä aikaan perustuvia maksuja (esimerkiksi kuukausi- tai vuosimaksu), jotka eivät vaatisi paikannusta.
Tarkoitus on, että jatkossa palveluoperaattorit tarjoaisivat omia liikenteen palvelujaan. Kiinteiden maksujen rinnalla operaattorit voisivat tarjota myös kilometripohjaiseen hinnoitteluun perustuvia paketteja, siinä tapauksessa että kilpailua on riittävästi. Kilometripohjaiset maksut olisivat kuluttajalle valinnaisia ja vaatisivat ajoneuvon paikantamisen, jotta tiedettäisiin liikkuuko ajoneuvo liikenneverkkoyhtiön tiellä vai kunnallisella tai yksityisellä tiellä. Asiakasmaksut peritään yksityisyydensuojan vaarantumatta.
Maksut porrastettaisiin ajoneuvon päästöjen mukaan: suuripäästöisen ajoneuvon maksut olisivat suuremmat kuin vähäpäästöisen ajoneuvon.
suuri kusetus
dis-informaation tutkimuskeskus
23. tammikuuta 2017 kello 16.52.40
Järkyttävä kusetusyritys! Autoilijoita kupataan jo kaikenlaisilla paskamaksuilla, ei ole enää kohtuullista edes esitellä näitä tyhmyyksiä.
Koko autokannan nuorennusyritys on täyttä paskaa, vanhat autot ovat paljon ympäristöystävällisempiä, kun otetaan huomioon elinkaari ja poltetut bensat, myös biodieselvouhotus on täyttä paskaa.
Sähköautot tulevat yleistymään ja siinä onkin arabeilla ihmettelemistä.
Kohdentakaa ne 8 mrd euroa liikenteeseen prkl.