Liikenneverkon kehittämisen taustalla ovat energia- ja ilmastostrategia ja liikenteelle asetetut päästövähennystavoitteet. Liikennesektorilla tavoite ei toteudu yksittäisillä toimilla, vaan käyttöön on otettava kaikki keinot. Tarvitaan myös järjestelmätason muutoksia, jollaisia liikenneverkkoyhtiön perustaminen ja liikenneverkon käytöstä perittävät asiakasmaksut olisivat.
Ajatuksena on, että asiakasmaksut porrastettaisiin ajoneuvon päästöjen mukaan: suuripäästöisen ajoneuvon maksut olisivat suuremmat kuin vähäpäästöisen ajoneuvon.
Perustiedot
Päättynyt: 23.1.2017
Liikkumisen hinta
MasaTku
23. tammikuuta 2017 kello 10.44.19
Tällä hetkellä käytössä oleva ja vuotuisin perittävä auton käyttömaksu pohjautuu CO2 päästöihin jotka ovat sitä korkeammat mitä korkeammat ovat päästöt.
Käsittääkseni tästä on jo aiemmin valtion taholta päätetty joten outo kysymys otsikossa...
Lisäksi vanha auto kuluttaa uutta enemmän joten se myös osaltaan vaikuttaa tähän liikkumisen hintaan.
Uutta järjestlmää sen mukanaan tuomineen kuluineen ei tarvita!