Sinnikkäinä joukkoliikenteen kannattajina ja KÄYTTÄJINÄ viihdytämme vieraitamme kuvailemalla sitä, miten päästäkseen kotoa ja kotiin tarvitaan noin kolme matkakorttia, mobiilisovelluksia, kaikenvaralta tulostettuja QR-koodeja paperilapuilla ja nettilipputarjouksien kyttäämistä. Aktiivisen vihtiläisen päivittäispuuhaa on sen selvittely, että minkä liikennöitisjän vuorolla päästään minnekin, lähimmäksi, montako kertaa vaihdetaan ja montako kilometriä kävellään tai ajetaan sittenkin omalla autolla. Ja jos mennään pääkaupunkiin, niin tarvitaan vielä yksi lippu lisää jos halajaa vaikkapa ratikalla tai metrolla ajaa (vaikkapa töihinsä).
Näistä syrjäkylän lippu- ja linjaihmeellisyyksistä emme siis todellakaan innostu. Jos ja kun asuu Vihdissä (muualla kuin Nummelassa), luopuu automaattisesti siitä, mitä nykykuntalainen arvostaa: lähipalveluista ja sujuvista, JULKISISTA liikenneyhteyksistä. Uusien kuntalaisten vetovoimaksi ja vanhojen pitovoimaksi ei riitä kaunis luonto.
Jep, on todella erilainen järjestely (jos sitä siksi voi sanoa) kuin esim. Tallinnan joukkoliikenteessä on. Miksei Vihti "kehyskuntineen" voisi sopia alueellisesti itselleen mallikelpoisen järjestelyn mikä toimisi myös houkuttelevuustekijänä.
Kerää koko sarja!
@Erja_Vayrynen
8. tammikuuta 2020 kello 20.51.08
Kyllä!
Elämä maalla on ihmeellistä!
Sinnikkäinä joukkoliikenteen kannattajina ja KÄYTTÄJINÄ viihdytämme vieraitamme kuvailemalla sitä, miten päästäkseen kotoa ja kotiin tarvitaan noin kolme matkakorttia, mobiilisovelluksia, kaikenvaralta tulostettuja QR-koodeja paperilapuilla ja nettilipputarjouksien kyttäämistä. Aktiivisen vihtiläisen päivittäispuuhaa on sen selvittely, että minkä liikennöitisjän vuorolla päästään minnekin, lähimmäksi, montako kertaa vaihdetaan ja montako kilometriä kävellään tai ajetaan sittenkin omalla autolla. Ja jos mennään pääkaupunkiin, niin tarvitaan vielä yksi lippu lisää jos halajaa vaikkapa ratikalla tai metrolla ajaa (vaikkapa töihinsä).
Näistä syrjäkylän lippu- ja linjaihmeellisyyksistä emme siis todellakaan innostu. Jos ja kun asuu Vihdissä (muualla kuin Nummelassa), luopuu automaattisesti siitä, mitä nykykuntalainen arvostaa: lähipalveluista ja sujuvista, JULKISISTA liikenneyhteyksistä. Uusien kuntalaisten vetovoimaksi ja vanhojen pitovoimaksi ei riitä kaunis luonto.
@paavo_muranen
9. tammikuuta 2020 kello 16.08.00
Jep, on todella erilainen järjestely (jos sitä siksi voi sanoa) kuin esim. Tallinnan joukkoliikenteessä on. Miksei Vihti "kehyskuntineen" voisi sopia alueellisesti itselleen mallikelpoisen järjestelyn mikä toimisi myös houkuttelevuustekijänä.