Toivomme palautetta maatalousyrittäjien, turkistuottajien ja poronhoitajien lomitusjärjestelmistä.
Ministeriön kommentit aiempaan keskusteluun ja toiveita jatkokeskusteluun on tässä kommentissa:
https://www.otakantaa.fi/fi/keskustelut/421/kommentti/6614/#kommentti-6614 (kommentti jätetty 9.4.2020)
Perustiedot
Päättynyt: 10.5.2020
Lomitus
Lomittaja
2. toukokuuta 2020 kello 9.01.26
Samaa mieltä, mela joutaa kokonaan pois ,eikös sen pitänyt eu.nkin mielestä olla jäävi vetovastuuseen!? Liikaa byrokratiaa vetämässä välistä rahoja, lomittajat työllistävät enemmän viranomaisia kuin yrittäjät niinkään lomittajia nykyisin! Osa- aikaisuus täysin keinotekoinen tapa vähentää lomittajien palkkaa. Mitähän muuta työtä voisit ottaa vastaan " osa-aika " työsi ohessa? Lomittajat myös itse syyllisiä tilanteeseen, koska suostuneet itse osa-aikaistamaan itsensä, jos olisi homma jätetty työnantajan kontolle olisi liitto järjestäytyneille maksanut pidätetyn summan. Tosin liitollakin peiliin katsomisen paikka lomittajien etujen ajamisessa. Onkohan liian tunnollista ja kilttiä porukkaa alalla, että tätä raskasta työtä jaksaa, kysyy yksi 34 vuotta alalla ollut karjakko? Olisko vihdoin tullut aika alkaa arvostamaan itse itseämme, ennenkuin nämä hommat kokonaan päättyvät, sillä ei meitä kukaan muukaan arvosta, jos ei me itse?