- Millä tavoin karhujen metsästystä tulisi kehittää?
- Luonnossa on sadoittain karhulle tarkoitettuja haaskoja, metsästäjien ja harrastekuvaajien tekemiä. Tulisiko karhujen houkuttelua haaskoilla rajoittaa?
- Karhujen valokuvaus haaskoilta on liiketaloustoimintaa itärajan läheisyydessä, tulisiko toimintaa kehittää?
- Haaskat saattavat kerätä pienelle alueelle huomattavasti enemmän karhuja, mitä siellä olisi luontaisesti. Haaskat voivat aiheuttaa maaston kulumista ja hygieniahaittoja. Haaskan perustamiseen tarvitaan nykyisin vain maanomistajan lupa, joten haaskan voi perustaa esimerkiksi lähelle asutusta. Pitäisikö toimintaa säädellä nykyistä enemmän?
- Onko karhukannan hoito metsästyksellä onnistunut mielestäsi hyvin?
Perustiedot
Päättynyt: 30.6.2016
karhun metsästys
sivusta seuraaja
18. toukokuuta 2016 kello 12.06.31
Näin sivusta seuraajana ihmetyttää että karhunmetsästys sallitaan alkavaksi elokuun 20 päivä. Voisihan se kaikki metsästys alkaa samana päivänä niin saisivat metsästäjät nauttia kunnon paukuttelusta. Elokuussa kun isot koirat ravaavat metsissä niin siellä ovat lintu poloiset kovilla. Olenpa kuullut kun eräs metsästäjä kehui että hänen koiransa tappoi peuran vasan(etelä suomessa) Asia mikä minua ihmetyttää on että annetaan vaania karhua puihin ripustettavilta telineiltä. Kyllä minä karhun metsästyksen sallin jos se tapahtuu sellaisilla alueilla joissa ei ole laillisia tai laittomia haaskoja. Onhan meillä näitä metsiä mutta olen kuullut että nämä haaskojen ympäristöt ovat kaikkein suosituimpia ja jopa katselu/kuvaus on toiminut kesällä ja sitten lopetetaan ruokinta ja eikun sitten vaan ruvetaan metsästämään. Olisi aiheellista harkita tarkkaan ja harkiten nämä metsästys asiat.