Kommentoi aihetta

Puhekupla 45
Keskustelu | Kokkolan kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Voit jättää kommenttisi alla olevaan kommenttikenttään 15.2. mennessä.

Perustiedot

Päättynyt: 15.2.2022

Liitteet

Ei liitteitä
Ilmianna

Katso muut kommentit

Bevara vår skola

Käyttäjän profiilikuva

@css
14. helmikuuta 2022 kello 19.57.09

Våra barn går i Öja skola och som förälder önskar jag att de ska få fortsätta med det. Barnen trivs med sina lärare och klasskompisarna. De har möjlighet att skida och skrinna på eller i närheten av skolgården. Även på kvällstid ordnas det aktiviteter som våra barn deltar i.

Efter att ha följt med trenden som pågår med att lägga ner småskolor runt om i nejden så funderar jag på barnens perspektiv. Barnen blir tvungna att åka buss ca 1 h per dag utan uppsikt om skolan stängs. Hur tryggt känns det för en förstaklassare? Som förälder ur ett mobbningsförebyggande perspektiv så känns det just nu tryggt att vi känner föräldrarna till barnens kompisar. I en större skola är det inte helt självklart att man känner till vem ens barn umgås med och då kan man inte heller ta itu med problem som uppstår barnen emellan.

Så det jag vill säga är: Bevara vår skola för den är trygg för våra barn. Bevara den också för det behövs variation av både undervisning och skolor. Alla trivs inte i en stor skola. Valmöjligheten att gå i en mindre skola behöver också få finnas.

Ilmianna |