Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Länsibaanan rakentamistahtia kirittävä
Timo Hast
11. maaliskuuta 2022 kello 19.52.28
On positiivista, että pyöräliikenteen baanaverkkoa on ryhdytty rakentamaan Espoossakin. Ilmastonmuutoksen torjuntaan liittyviin päästövähennystavoitteisiin ja pyöräliikenteelle asetettuihin kasvutavoitteisiin nähden rakentamistahti on kuitenkin liian hidas. Nyt suunnitteilla oleva äärimmäisen lyhyt osuus Länsibaanaa on hyvä lähtölaukaus baanan rakentamiselle. Rakentamista tulee jatkaa viipymättä siten, että Länsibaana on valmis kokonaisuudessaan vuoteen 2025 mennessä.
Suunnittelualueen maaperä on todella pehmeä. Mankkaanpuron sillan molemmin puolin ja erityisesti sillasta itään pyörätie onkin painunut pahasti ja muutoinkin routavaurioinen. Tie lätäköityy pahasti ja lätäköt ovat jäätyessään liukkaita. Uusi rakennettava pyörätie tulee perustaa niin, että painumisen tai routavaurioiden vaaraa ei ole.
Baanaan nähden sivulta tuleville pyöräteille tulee asettaa kärkikolmiot väistämisvelvollisuuden merkiksi.
Alue, jossa pyörätie sivuaa huoltoaseman tonttia, toimii nykyisin huoltoaseman lumenkasauspaikkana. Huoltoasemalle on viestittävä selkeästi, että lumen kasaaminen tulee päättymään pyörätien rakentamisen myötä ja että lumelle on löydettävä muu paikka.