Toimiva pysäköinti on osa sujuvaa matkaa. Siihen vaikuttavat muun muassa pysäköinnin hinta, pysäköintiaika ja tarjolla olevat pysäköintialueet ja niiden valvonta.
Seudulla rakennetaan uusia liityntäpysäköintialueita erityisesti liikenteen solmukohtiin, kuten juna-asemien ja raitiotiepysäkkien yhteyteen. Liityntäpysäköinti helpottaa liikkumista ja vähentää päästöjen lisäksi ruuhkia ja melua keskustoissa.
Millaista pysäköintiä sinä tarvitset?
Perustiedot
Päättynyt: 14.4.2022
lisää parkkipaikkoja!
MK
3. huhtikuuta 2022 kello 7.26.31
Pysäköinnin on oltava ilmaista tai ainakin edullista ja lähellä kohdetta. On teennäistä väittää pysäköintipaikkojen rakentamisen olevan kallista. Jos talot rakennettaisiin säädyllisen välimatkan päähän toisistaan eikä slummimaisesti vieri viereen, pysäköintitilaa jäisi luonnostaan tarjolle. Rakentamisen pysäköintinormia on muutettava niin, että parkkipaikkoja vaaditaan enemmän. Nyt kaikilla uusilla asuinalueilla on pulaa pysäköintipaikoista.
Toinen autoilija
3. huhtikuuta 2022 kello 13.25.01
Ne maksakoot pysäköinnistä, jotka sitä tarvitsevat. En minä ainakaan kehtaisi vaatia muuta yhteiskuntaa maksamaan minun pysäköintiäni, alkaisi olla omaan makuuni liian kommunistiset tuulahdukset, kun vaatisin veronmaksajia maksamaan minun kulkuneuvoni varastoinnin. Pysäköintipaikkojen rakentaminen maan sisään ON tolkuttoman kallista. Mikäli haluaa asua väljästi, kannattaa muuttaa syrjempään, siellä sitä väljää asumista ja maanpäällistä pysäköintiä on. Itselläni on 2x maanpinnan tasolla olevia pysäköintipaikkoja vaikka tarvitsisin vain yhden, etäisyyttä Tre keskustaan 4km. Uusilla asuinalueilla ei itse asiassa ole pulaa pysäköintipaikoista, rakentamisen nykyisetkin pysäköintinormit vaativat rakentamaan niin paljon parkki(halli)paikkoja, ettei niille löydy ostajia. Ilmaisista (eli muiden veronmaksajien kustantamista) paikoista varmasti puutetta onkin.
@iju
14. huhtikuuta 2022 kello 11.48.09
Jos talot rakennettaisiin "säädyllisen välimatkan päähän toisistaan" on niiden tavoittaminen kävelemällä tai pyörällä vaikeaa etäisyyksien moninkertaistuessa (nopealla arvioinnilla vähintään kaksinkertaistuvat, yleensä nelinkertaistuvat,).