Tampereen seudulla voi matkustaa bussilla, ratikalla tai lähijunalla. Seudun asukkaista 68 % asuu keskustoissa tai alueilla, joilla on sujuvat joukkoliikenneyhteydet.
Bussi on yleisin joukkoliikenteen kulkutapa Tampereen seudulla. Sen rinnalle on tullut myös raideliikennettä: ratikka aloitti liikennöinnin kesällä 2021 ja lähijunavuorojen määrää on lisätty.
Milloin ja miksi sinä valitset tai voisit valita joukkoliikenteen kulkutavaksesi?
Perustiedot
Päättynyt: 14.4.2022
Minun joukkoliikenteeni
Raija
31. maaliskuuta 2022 kello 17.41.18
Olen todella tyytyväinen Tampereen seudun joukkoliikenteeseen siltä osin kuin itse käytän. Nokialta pääsen riittävän taajaan kulkevilla busseilla Tampereelle. Käytän aina,kun mahdollista eläkeläisenä oikeuttani matkustaa klo 9-14 välillä edullisempaan hintaan. Nykyisin viikottaiset menot suuntautuvat Koskipuistosta ratikalla päätepysäkille asti. Vaivaton vaihto,helppoa matkustamista! Erityisen mielissäni olen 4.4.2022 alkavasta mahdollisuudesta kulkea arvokorttia käyttäen taajamajunalla,jolloin mahdollisuudet lisääntyvät juna-ratikka yhdistelmällä.Nokian sisällä liikkumista en ole tarvinut,koska kävelen mielelläni kaikki lyhyet matkat samalla hoitaen terveyttäni.