Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Päivitys 29.8.2022:
HUOM! Moni ihmettelee, miksi hankkeen piirustukset ovat ylösalaisin?
Rantaradanbaanaa suunnitellaan rinnakkain Väyläviraston vetämän Espoon kaupunkirata -hankkeen kanssa. Ratahankkeissa suunnitelmat laaditaan niin, että ratakilometrit kasvavat Helsingistä poispäin. Ratakilometrit vastaavat katusuunnittelun paalunumerointia. Tästä johtuen Helsinki on näissä suunnitelmissa aina piirustuksen vasemman laidan ja Turku oikean laidan suunnassa. Kaupunkiradan ja Rantaradanbaanan tiiviin yhteensovituksen vuoksi paalunumerointi, ratakilometrit ja karttaesitykset ovat samaan suuntaan. Rantaradanbaanan suunnitelmakuvien kääntäminen ei ollut hankkeessa järkevää sen suuren työmäärän takia. Pahoittelemme tästä valinnasta aiheutuvaa haittaa.
Päivitys 29.8.2022: Liitetiedostoihin on lisätty karttakuva kokonaisuudesta. Kartalle on merkitty tämän hankkeen yleissuunnitelmaan liittyvät rantaradanbaanan osuudet. Kauniaisten kaupungin osuudet löydät Kauniaisten hankesivuilta: http://www.otakantaa.fi/fi/hankkeet/772/. Keran osuudet suunnitellaan alueen muun suunnittelun yhteydessä.
Päivitys 29.9.2022: Liitetiedostoihin lisätty vastauskooste.
Miksi saarekkeita pyöräteillä?
Pyäräiliä
26. elokuuta 2022 kello 10.11.10
Miksi tässäkin suunnitelmassa on alikulun vieressä saareke? Nämä on todettu jo monesti vaarallisiksi, varsinkin jyrkän mäen alla paikassa, jossa on huono näkyvyys. Tapiolassa saarekkeet jouduttiin poistamaan jälkikäteen. Olennaisinta tällaisessa paikassa olisi jättää paljon tilaa väistää muuta liikennettä. Viittaan piirustukseen 7624_010_Eskan_baana_8430-8600.pdf ja alikulkuun Pappilantien risteyksen vieressä.
Vesa
26. elokuuta 2022 kello 11.07.14
Henk.koht ymmärrän tuon korokkeen. Sen tavoite lienee vähentää sekoilevien (oikaisevien) jalankulkijoiden määrää keskellä baanan risteystä.
Paikka on kovin erilainen kuin esim. Tapiolassa tai Suurpellossa. Tässä on kyse yksisuuntaisista pyöräkaistoista - Tapiolassa näitä vedettiin kevyen liikenteen väylille ja sehän ei toimi ollenkaan.
Pyäräiliä
26. elokuuta 2022 kello 11.50.04
Tekee kyllä todella ahtaan tuosta paikasta, ja alikulusta tulevat eivät varmasti kierrä tuota saareketta, vaan oikaisevat, jotta välttävät 90 asteen käännöksen. Lumen peittäessä saarekkeen se muuttuu todelliseksi ansaksi. Saareke haittaa myös talvikunnossapitoa. Tämä pitäisi ehdottomasti poistaa suunnitelmasta.
Vesa
26. elokuuta 2022 kello 12.23.37
No joo, onhan se noin. Kun tarkemmin katson, niin minulle jää vähän kysymysmerkiksi onko tuo suunnitelma oikeasti koroke. Selitteen mukaanhan se on kiveys. Ja sehän saattaisi toimiakin.
Jalankulkijat tulevat tuossa oikomaan aika huoletta - ellei siihen seinää tai kaidetta rakenneta (toivottavasti kuitenkaan ei).