Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Päivitys 29.8.2022:
HUOM! Moni ihmettelee, miksi hankkeen piirustukset ovat ylösalaisin?
Rantaradanbaanaa suunnitellaan rinnakkain Väyläviraston vetämän Espoon kaupunkirata -hankkeen kanssa. Ratahankkeissa suunnitelmat laaditaan niin, että ratakilometrit kasvavat Helsingistä poispäin. Ratakilometrit vastaavat katusuunnittelun paalunumerointia. Tästä johtuen Helsinki on näissä suunnitelmissa aina piirustuksen vasemman laidan ja Turku oikean laidan suunnassa. Kaupunkiradan ja Rantaradanbaanan tiiviin yhteensovituksen vuoksi paalunumerointi, ratakilometrit ja karttaesitykset ovat samaan suuntaan. Rantaradanbaanan suunnitelmakuvien kääntäminen ei ollut hankkeessa järkevää sen suuren työmäärän takia. Pahoittelemme tästä valinnasta aiheutuvaa haittaa.
Päivitys 29.8.2022: Liitetiedostoihin on lisätty karttakuva kokonaisuudesta. Kartalle on merkitty tämän hankkeen yleissuunnitelmaan liittyvät rantaradanbaanan osuudet. Kauniaisten kaupungin osuudet löydät Kauniaisten hankesivuilta: http://www.otakantaa.fi/fi/hankkeet/772/. Keran osuudet suunnitellaan alueen muun suunnittelun yhteydessä.
Päivitys 29.9.2022: Liitetiedostoihin lisätty vastauskooste.
Hiidentien pyöräkatuosuus
Vesa
26. elokuuta 2022 kello 12.38.57
Vähän valitettavaa, että tämän suunnitelman yksi "mielenkiintoisimmista" paikoista on Hiidentien pyöräkatuosuus (2250-2475) ja sen tarkempi tulkinta vaatisi Kauniaisten suunnitelmien näkemisen samalla kertaa. Tässä ei näe miten se jatkuu länteen päin ja integroituu jatkoon.
Hiidentien pyöräkatuosuus on rakenteellisesti hyvin samanlainen kuin paikasta vähän etelään oleva Hiidenportti (juuri kartan ulkopuolella, lähtee Hiidenkujalta). Hiidenportissa autoilijoita ei "auteta ymmärtämään" pyöräilijöitä ajoradalla ja sen myötä sillä osuudella on pyörällä koettu kohtuullisen vauhdikkaita fillareiden ohituksia ja uhkaavasti perässä ajavia jakeluautoja (siksi aika moni tuntuu ajavan fillaria jalkakäytävällä). Harmi sinänsä, että näistä suunnitelmista ei näe, mitä liikennemerkkejä ympäristöön on suunniteltu, koska niiden ohjaava vaikutus tämmöisissä paikoissa on suuri.
Lisäksi: toivottavasti Kauniaisten suunnitelmiin kuuluu kärkikolmion poisto baanan suuntaiselta liikenteeltä kaupunkien rajalla...
@NikoRiepponenEspoo
29. elokuuta 2022 kello 7.44.46
Hei,
Kauniaisten osuudet löytyvät nyt netistä https://www.otakantaa.fi/fi/hankkeet/772/
Terveisin viestinnästä,
Niko Riepponen
Espoon kaupunki
Vesa
30. elokuuta 2022 kello 14.00.54
Joo, kiitos, Kauniaisten suunnitelmista löytyi paljon enemmän huomautettavaa kuin näistä Espoon suunnitelmista.
Suosittelen muillekin niihin tutustumista.