Ei käyttöoikeutta.

Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Puhekupla 43
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Päivitys 29.8.2022:
HUOM! Moni ihmettelee, miksi hankkeen piirustukset ovat ylösalaisin?

Rantaradanbaanaa suunnitellaan rinnakkain Väyläviraston vetämän Espoon kaupunkirata -hankkeen kanssa. Ratahankkeissa suunnitelmat laaditaan niin, että ratakilometrit kasvavat Helsingistä poispäin. Ratakilometrit vastaavat katusuunnittelun paalunumerointia. Tästä johtuen Helsinki on näissä suunnitelmissa aina piirustuksen vasemman laidan ja Turku oikean laidan suunnassa. Kaupunkiradan ja Rantaradanbaanan tiiviin yhteensovituksen vuoksi paalunumerointi, ratakilometrit ja karttaesitykset ovat samaan suuntaan. Rantaradanbaanan suunnitelmakuvien kääntäminen ei ollut hankkeessa järkevää sen suuren työmäärän takia. Pahoittelemme tästä valinnasta aiheutuvaa haittaa.

Päivitys 29.8.2022: Liitetiedostoihin on lisätty karttakuva kokonaisuudesta. Kartalle on merkitty tämän hankkeen yleissuunnitelmaan liittyvät rantaradanbaanan osuudet. Kauniaisten kaupungin osuudet löydät Kauniaisten hankesivuilta: http://www.otakantaa.fi/fi/hankkeet/772/. Keran osuudet suunnitellaan alueen muun suunnittelun yhteydessä.

Päivitys 29.9.2022: Liitetiedostoihin lisätty vastauskooste.

Ilmianna

Katso muut kommentit

Ratavallintien kohta

Käyttäjän profiilikuva

Ville Keränen
6. syyskuuta 2022 kello 14.39.13

Piirustuksessa PLV7680-8430 uutta kävelytietä on esitetty korttelin 40348 oikealle puolelle. Vastustan tuota monesta eri syystä:
- Tuossa on alueen ainoa viherkaista, suuria puita ja luonnonmukainen puro.
- Puut antavat suojaa melulta ja liikenteeltä.
- Kohdassa on jo hyvät kävelytiereitit ja niitä voi kyllä parantaa. Nykyinen kävelyreitti joka on ratavallinpolkua ylös ja yhtyy Ratavallintiehen on varmasti riittävä.
- Eli paljon parempi, kun nyt kuvassa esitetty "Yhteys baanalta Vanhalle ratavallille ja edelleen Kirkkojärventielle" jatketaan vaan ylös mäkeä eli kuvassa lounaaseen.
- Se, että tontin 40348/1 yhteys luontoon katkaistaan ei ole yksinkertaisesti reilua eikä tarkoituksenmukaista. Nyt suunniteltu kävelykatu tulisi parin metrin päähän talosta. Alue on kaavoitettu puistoksi eikä siitä jää mitään jäljelle jos kävelyreitti toteutetaan.

Ilmianna |
Käyttäjän profiilikuva

Ville Keränen
6. syyskuuta 2022 kello 16.21.56

Anteeksi, taisin tulkitakin piirustusta väärin. Vihreä reitti on liito-oraville. Se on siis hyvä, luonto säilyy.

Ilmianna |