Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Vastauksia kommentteihin ja kysymyksiin
@Marko_Pesonen_Espoo
20. helmikuuta 2023 kello 12.16.08
Suuret kiitokset kaikille hanketta kommentoineille ja kysymyksiä esittäneille! Ohessa vastauksia.
Talvihoito
- Kaupunki huolehtii yleiseen käyttöön luovutettujen katujen ja jalkakäytävien lumenaurauksesta ja liukkaudentorjunnasta. Kadut hoidetaan kunnossapitoluokituksen mukaisessa kiireellisyysjärjestyksessä. Poikkeuksellisissa keliolosuhteissa, kuten pitkään jatkuvassa tai sakeassa lumisateessa laatuvaatimusten alittuminen on mahdollista.
Kulkureitit ja jalankulun ja pyöräilyn ratkaisut
- Kulkureitit ja jalankulun sekä pyöräilyn ratkaisut ovat lainvoimaisen ratasuunnitelman mukaiset.
- Jalankulun ja pyöräilyn erottelu vaatisi enemmän tilantarvetta sekä erotellun yhteyden jatkuvuuden laajempia muutoksia. Yhteyden jatkuvuus ei mahdollista erottelun tekemistä suunnittelualueelle. Hyvälaatuiset jalankulun ja pyöräilyn yhteydet on huomioitu leventämällä nykyisiä jkpp väyliä. Jkpp väylien leventäminen 4,0 metriin mahdollistaa erottelun tulevaisuudessa. Bredanportilla ja Ullanmäentiellä on hyvälaatuiset kevyen liikenteen yhteydet myös tulevaisuudessa
- Suojatiet korjataan Espoon kaupunkiratahankkeen rakentamisen yhteydessä
Yhteydet laitureille ja raiteille
- Yhteydet ovat ratasuunnitelman mukaiset. Reunalaiturit puretaan ja asemalla on ratasuunnitelman mukaisesti jatkossa yksi välilaituri. Nykyisille reunalaitureille johtavat portaat puretaan. Esteettömät kulkureitit laiturille ja raiteille on jatkossa Bredanportin katutasosta hissillä tai portaita pitkin tulevalle välilaiturille.
Työnaikaiset liikennejärjestelyt
- Kiinnitämme jatkosuunnittelussa ja hankkeen aikana huomiota työnaikaisiin kulkuyhteyksiin
Alikulut
- Ullanmäenpolun ja Turunväylän alikulut eivät kuulu suunnittelualueelle. Turunväylän osalta Espoon kaupunki laatii parhaillaan selvitystä.
Liityntäpysäköinti
- Liityntäpysäköintialueen laajuus ja paikkamäärät perustuvat lainvoimaiseen ratasuunnitelmaan
Ympäristö
- Asema-alueen nykyinen luonto sekä siihen yhteensopivat kasvilajimääritykset huomioidaan jatkosuunnittelussa. Nykyisiä metsäalueita säilytetään mm. Ullanmäentien eteläpuolella sekä liityntäpysäköintialueen itäpuolisella EV-alueella.
- Espoon kaupunkiratahankkeessa poistetaan vieraslajeja tarvittavassa laajuudessa.
Liittymäratkaisut
- Ullanmäentien ja Bredanportin risteyksen liikennemäärä on maltillinen ja liittymäratkaisu perustuu lainvoimaiseen ratasuunnitelmaan. Kiertoliittymää ei toistaiseksi olla suunnittelemassa.
Ystävällisin terveisin suunnitteluryhmän puolesta,
Marko Pesonen
osallisuusmuotoilija