Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Suojellaan Jupperia!
Seuraavan sukupolven ääni
19. toukokuuta 2023 kello 12.20.51
Pakko myöntää, kun näin tämän suunnitelman olevan vakavasti harkinnassa, olin erittäin huolissani. Tiedotus projektia koskien on ollut hyvin hämärää, eikä asianosaisten mielipiteitä ole otettu melkein lainkaan huomioon. Kotialueeni siis meinataan tärvellä jonkun ikivanhan suunnitelman pohjalta? Tämä ei käy.
Olen erittäin onnekas, että olen saanut viettää lapsuuteni näillä turvallisessa, idyllisessä Jupperissa. Olen saanut kiipeillä tukevissa puissa ja oppia pyöräilemään rauhallisilla hiekkateillä. Sisarusten kanssa ollaan leikitty puistoissa, uitu järvessä ja ihmetelty sammakonkutua ojissa. Alueen liito-oravia ja lepakoitakin olemme saaneet ihastella. Syksyisin on roiskittu vesilätäköissä, joita muodostuu teillä kuoppiin. Jos olisin äiti, toivoisin, että omatkin lapseni saisivat kasvaa näin ihanteellisissa oloissa. Miksi tämä kotoisa, ainutlaatuinen paikka pitäisi peittää asfaltilla? Jos hiekkatie on joidenkin yksittäisten ihmisten mielestä kerran niin kamala, mikseivät he voisi siirtyä minne tahansa muulle teennäiselle alueelle asumaan sen sijaan että tärvelevät tämän idyllisen ympäristön, kun niin moni täällä sitä vastustaa? Tämä alue on juuri meitä varten, jotka pidämme rauhallisesta ympäristöstä, jossa lasten on hyvä kasvaa. Siksi olemme tänne asettuneet. Heräämme täällä joka aamu ja palaamme töistä ja koulusta koteihimme rentoutumaan. Siksi suunnittelijoiden pitäisi ensisijaisesti ottaa meidän äänemme huomioon, sillä me täällä tulemme joka päivä kärsimään (tai toivottavasti myös hyötymään) heidän päätöksistään.
Kesät ovat paahtavan kuumat täällä Etelä-Suomessa, joten puiden tuottama varjo ja viileys on suuri helpotus. Asfaltti on mustaa ja imee itseensä kaiken lämmön, mikä pahentaisi vieläkin tukahduttavaa kuumuutta. Projektiin menee myös paljon rahaa, jonka voisi käyttää vaikka sellaisiin tarkoituksiin, jotka oikeasti parantavat alueen viihtyvyyttä. Pitkäjärvi on ollut kesäisin sinilevän peitossa niin pitkään kuin muistan. Kaikkia hyödyttäisi puhtaampi järvi, jossa voi uida kesän paahteessa ilman huolia infektioista tai iho-oireista. Miettikää nyt, mitä kaikkea hyvää tällä rahalla voisi saada aikaan!
Opiskelijanakin elämä on toisinaan hyvin stressaavaa. Onneksi olen kuitenkin tähän asti ja toivottavasti tulevaisuudessakin saanut tulla koulusta kotiseudulle, jonka vehreys ja laulavat linnut ovat taistelleet tehokkaasti kaikkia huolia vastaan. Kun kaikki muu elämässä muuttuu, oma koti on aina turvapaikka. Kodin ei kuulu olla täydellinen, teennäinen tai tehty miellyttämään ulkopuolisia. Siksi pyydän, että harkitsette vuosikymmeniä vanhaa suunnitelmaa uudestaan ja otatte kaikkien meidän äänet huomioon. Varmasti pääsemme rauhallisella keskustelulla ja harkinnalla tulokseen, joka miellyttää mahdollisimman monia. Jupperi on minulle ikuisesti hyvin tärkeä alue, ja sen ainutlaatuisuuden puolesta olen valmis taistelemaan. Kiitos jo kaikille, jotka olette mukana puolustamassa rakasta kotiamme!