Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Peltokujankin hulevesiongelma tulee ratkaista - kannatan alueen ainutlaatuisen ilmeen säilyttämistä
Ainutlaatuinen ilme
21. toukokuuta 2023 kello 23.33.10
- Peltokujalle johdettu salaoja- ja hulevesiongelma pitää myös aidosti ratkaista ennen suunnitelman toimeenpanoa.
- Peltokujan nykyinen leveys on riittävä ja se kuten Peltotiekin tulisi pyrkiä säilyttämään ainutlaatuisen ilmeen mukaisena soratienä. Hulevesiviemäri tulee rakentaa nykyisen hulevesiongelman ratkaisemiseksi. Mikäli Peltokujan tai Peltotien hulevesiviemärin rakentaminen edellyttää välttämättä puiden kaatoa, tulisi uusilla puiden istutuksilla paikata maisemalle aiheutuva vahinko.
- Peltokujan ja Peltotien voisi muuttaa pihakaduiksi.
- Peltotien leveydelle ja asfaltoinnille, hyväkuntoisten puiden kaadolle ja jalkakäytävälle ei tunnu olevan liikenteen kannalta välttämätöntä tarvetta, kun nykyinen todella vähäinen läpiajokaan ei ole jatkossa mahdollista. Pihakatuna kevytliikenne korostuisi.
- Bussi 214 toimii suunnittelualueen ulkopuolelta tuleville loistavana, riittävänä ja ympäristöystävällisimpänä vaihtoehtona ja syöttöliikenteenä Pitkäjärvenrantaan tai Jupperin rantapuiston alueelle. Autoilijoille on Jupperin liikenneympyrän vieressä jo nyt valmiina liityntäpysäköintipaikat, mistä pääsee bussilla 214 suoraan nykyiselle Jupperinaukiolle ja edelleen Pitkäjärvenrantaan. Kaupungin tulisi edistää joukkoliikenteen käyttöä alueelle saapuvien ensisijaisena ja ympäristöystävällisenä kulkuvälineenä.
- Peltotien, Peltokujan ja myös Pitkäjärvenrannan nykyinen maisema ja katujen ilme ovat ainutlaatuisia. Kaupunki voisi ottaa niistä pikemminkin mallia muiden omakotialueiden katuverkoston maisemasuunnitteluun ja katujen ilmeen nykyaikaiseen ympäristön ja asukkaat huomioivaan kehittämiseen.