Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Pyöräilyn järjestelyt
Fillari
24. marraskuuta 2023 kello 22.04.17
Hepokorventien sivussa kulkee Kehä III:n sillalle suunnitelmassa yhdistetty klv. Reitti on vilkkaasti liikennöity pyöräily- ja kävely-yhteys Järvenperän asuinalueen suunnasta ja Oittaan ulkoilualueelle (ks. esim. https://www.strava.com/heatmap) Näin ollen on tärkeää, että yhteys Kehä III:n sillalta Puotismäentielle suunnitellaan pyöräliikenteen ja kävelyn kannalta sujuvaksi ja turvalliseksi.
Yhdistetyt klv:t edustavat vanhaa suunnittelukulttuuria, eikä niitä pitäisi rakentaa verkon kannalta keskeisiin paikkoihin. Näkisin perusteltuna, että välille mitoitettaisiin valtakunnallisen pyöräilyn suunnitteluohjeen mukainen eroteltu pp + jk yhteys.
Fillari
24. marraskuuta 2023 kello 22.18.51
Matalajärventien klv:n liittymä on tärkeää suunnitella tulevaisuutta silmällä pitäen erotelluksi. Kehä III seuraava yhteys on seudullisesti tärkeä siirtymä etenkin työmatka- ja pitemmän matkan reiteillä. Osuudella olisi hyvä varautua sujuvan baanatasoisen yhteyden toteuttamiseen.
Fillari
24. marraskuuta 2023 kello 22.23.55
Viimeisenä huomiona reunatuet. Hepokorventien pp + jk -väylän risteykset tulee suunnitella sujuviksi madalletuiksi toteutuksiksi Hepokorvenkaaren ja Matalajärventien risteyksissä. Ratkaisuina 0-tasoon upotettu reunakivi tai Espoon uuden tyyppipiirustuksen mukainen noppakiviraita.
Paikallinen
28. marraskuuta 2023 kello 14.29.41
Voisitteko tuoda myös katu- ja puistosuunnittelun ohessa selkeästi esiin, mitä tontille 65003 tulee, vaikka asemakaavaa ei olisi hyväksytty.
Asukas
29. marraskuuta 2023 kello 11.41.56
Selkeitä kylttejä sekä huomioitavaa että raskaat kalustot myös käyttää aluetta pysäköimiseen. Mielummin parkkipaikkaa ei ihan kiinni bobacka tiehen. Turvallisuutta ottaen huomioon, alueella liikkuu koululapsia ja näille mainiota jos paremmat liikenne yhteydet.