Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Ei tarvetta kentille
Asukas
31. joulukuuta 2023 kello 18.12.28
Alue on liian pieni näin massiiviseen rakentamiseen. Sen voisi ennemmin kunnostaa niittymäiseksi virkistysalueeksi. Kentät toisivat myös huomattavasti enemmän liikennettä alueelle. Hauenkalliontiellä on jo nyt merkittävästi läpiajoliikennettä. Kentille ei myöskään ole tarvetta, koska muutaman sadan metrin päässä on riittävästi liikuntapaikkoja.
makuukatsomo
6. tammikuuta 2024 kello 2.37.35
Olen aina ajatellut, että Hauenkalliontie rakennettiin nimenomaan läpiajoliikenteelle Haukilahden ja Matinkylän välisten yhteyksien parantamiseksi. Pitäisikö sitä nyt jotenkin rajoittaa? Tuskin tämän alueen asukkaat kovin myötämielisesti suhtautuvat yksityisautoilun rajoittamiseen. Ajatus alkoi naurattamaan ihan liikaa :-) Tässä puhutaan nyt Suomen toiseksi suurimman kaupungin yhdestä aluekeskuksesta eikä mistään Nuuksiosta. Herätkää nyt todellisuuteen, ihmiset.
Kuten moneen kertaan todettu, vaikka alueella on aikaisemmin rakennettu liikuntapaikkoja, ei se tarkoita, että ne palvelisivat kasvavaa väestöä enää tarpeeksi hyvin.
Ei tarvetta kentille
6. tammikuuta 2024 kello 21.28.26
Tässä tarkoitettiin sitä, että alueelle ei pidä tehdä lisää sellaisia toimintoja, jotka lisäisivät liikennettä entisestään. On ihan täyttä haihattelua ajatella, että kentälle tultaisiin vain kävellen ja pyörällä. Matinkylän alueen ruuhkaongelmista on uutisoitukin useasti ja ne eivät taatusti parane rakentamalla lisää liikennettä aiheuttavia toimintoja.
Kampiakseli
10. tammikuuta 2024 kello 16.24.26
Analogiaa jatkaakseni Haukilahteen ei saa siis rakentaa enää ikinä mitään mihinkään, koska liikenne saattaa lisääntyä. Kalteva pinta on siitä ikävä, että se päättyy pohjalle. On tiedän vastustajien argumentit kyllä suloisia kaikessa naiiviudessaan. Autofanaatikko ei taida tajuta, että jo nyt Matinkylän urheilupuiston käyttäjistä ehdottomasti suurin osa tulee kevyen liikenteen avulla paikalle (pl. jääkiekkoilijat, jotka eivät tule Telaniittyyn).
Karttaa katsomalla näkee myös, että Matinpuronpolku on logistisesti huomattavan paljon lähempänä ja helpommin saavutettava. Haukilahdesta jos joku autolla ajaa, niin sitten on vain typerä, kun pyörälläkin pääsee.