Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Yhdistetty jk + pp ei kuulu taajama-alueille
Pyöräilijä
5. maaliskuuta 2024 kello 23.04.47
Sen sijaan, että vain varaudutaan erotteluun, se pitää toteuttaa laadukkaasti jo tässä vaiheessa.
Kehitys on autokaupunki Espoossa valitettavan hidasta näissä asioissa, ja sitä ei auta, että uudetkin projektit jätetään suoraan kättelyssä auttamatta puolitiehen.
Kiviraitaa jk+pp-väylille ja kunnolliset erotellut ratkaisut, kiitos. Jos baanaa pystytään rakentamaan Matinkylässä parinsadan metrin pätkä kerrallaan, niin kyllä täälläkin luulisi erottelu onnistuvan vaikka kyseessä lyhempi pätkä onkin.
Jussi
7. maaliskuuta 2024 kello 10.58.40
Samaa mieltä. Kannattaa rakentaa saman tien eroteltuna, tuo on kuitenkin sen verran pitkä pätkä ja tullee halvemmaksikin sillä tavalla kun ei tarvitse tehdä kahteen kertaan.
Aineistossa karttakuva ja poikkileikkauskuva eivät ole sisällöltään yhtenevät; toisessa jk+pp on 4,5 metriä, toisessa 4,25 metriä.
4,5 metriseen mahtuu jo ok erottelu.
@vanttpa
15. maaliskuuta 2024 kello 12.53.39
Hei
Katusuunnitelman luonnokseen on korjattu oikeat m,ittatiedot. Tutkimme hyvinkin laajasti eri vaihtoehtoja miten uudet jalankulku- ja pyörätiet rakennettaisiin. Tähän yhdistettyyn versioon päädyttiin koska tämä osuus on niin yksittäinen irrallinen osuus koko Riihiniityntiestä.
Päivi Vänttinen
Espoon kaupunki
Pyöräilijä
15. maaliskuuta 2024 kello 20.25.41
Hei,
Hienoa, että asiaan on saatu pientä parannusta.
Vastaus valitettavasti tiivistää Espoossa laajemman ongelman, eli jalankulun ja pyöräilyn infraa rakennetaan edelleen hanke kerrallaan ilman selkeää visiota lopullisesta tavoitetilasta.
Toivon, että tässä voitaisiin Matinkylän ja Tapiolan alueiden tapaan (vrt. esim. Merituulentien eteläpuolen kaistat, Gräsanlaaksonkuja) suoraan toteuttaa pitkäkestoista ja laadukasta infraa, vaikka se ei tänä päivänä suoraan yhdisty valmiiseen vastaavaan. Puolittaiset ratkaisut jäävät Espoossa odottamaan liki aina seuraavaa vuosikymmenen päästä tapahtuvaa remppaa...
Ohjenuorana nämä perusparannukset kannattaisi suunnitella valtakunnallisia pyöräliikenteen suunnitteluohjeita käyttäen, kun sellaiset on valmiina ollut olemassa jo puoli vuosikymmentä.
Tehdään kerralla kunnollista, kiitos.