Kohdasta "lisätiedot" löydät palveluverkkosuunnitelman luonnoksen kokonaan pdf-tiedostona (61 sivua).
Koonti keskustelusta toimitetaan aluevaltuutetuille päätöksenteon tueksi.
Perustiedot
Päättynyt: 25.2.2024
Kohdasta "lisätiedot" löydät palveluverkkosuunnitelman luonnoksen kokonaan pdf-tiedostona (61 sivua).
Koonti keskustelusta toimitetaan aluevaltuutetuille päätöksenteon tueksi.
Pitäjien terveysasemat säilytettävä
Huolestunut
24. helmikuuta 2024 kello 19.46.53
Olen ollut erittäin tyytyväinen saamaani hoitoon ja apuun Rengon terveysasemalla. Minulla on kaksi alle 10-vuotiasta lasta ja on ollut hienoa, että sama neuvolan täti on ollut perheemme tukena raskausajoista lähtien. Vuosien varrella on kerinnyt syntyä luottamuksellinen suhde. Neuvolassa asioidessa on voinut jatkaa siitä, mihin viimeksi on jääty, eikä koko tarinaa tarvitse kertoa aina uudestaan uudelle terveydenhoitajalla. Tämä on mielestäni erittäin arvokasta ja ennaltaehkäisevää työtä, jolla pystytään tukemaan koko perheen hyvinvointia.
Terveyspalveluiden siirtyminen kaupunkiin huolettaa myös ikäihmisten puolesta, keillä ei ole omaa autoa käytössä. Miten pääsee palveluiden äärelle? Oma terveysasema ylläpitää pitäjien hyvinvointia. Asukkaat voivat saada apua oman terveysaseman kautta. Epäilen myös, miten keskittämällä voidaan palvella kaikkia apua tarvitsevia, kun asiakasmäärät nousevat huomattavasti?
kokouspulla
25. helmikuuta 2024 kello 19.29.24
Todella hyvä kommentti. Olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että on ensiarvoisen tärkeää saada käydä saman ihmisen vastaanotolla ja lähellä kotia. Luottamuksellisuus on todella tärkeä asia, joka toteutuessaan vie varmasti ihmisten hyvinvointia eteenpäin. Samalla hoito on laadukkaampaa kuin vaihtuvien työntekijöiden kanssa, uskon vahvasti näin.
Palveluiden saatavuus lähellä kotia on myös vetovoimaisuutta lisäävä tekijä. Uskon, että ihmiset haluavat muuttaa seuduille, joissa palvelut ovat helposti saavutettavia ja lähellä kotia. Kun palvelut ovat lähellä, voidaan näin taistella myös ilmastonmuutosta vastaan, kun kulkemiseen ei välttämättä tarvita edes autoa. Nämä ovat seikkoja, joita omahämeessä tulisi nyt todella ottaa huomioon eikä mennä takapuoli edellä puuhun.