Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Pyörätien risteysalueet paremmiksi
TuomoS
11. maaliskuuta 2024 kello 22.04.26
Veräjäpellonkadun ja Veräjänpielen risteys on huonosti muotoiltu: pyöräilijät joutuvat tekemään kaksi jyrkkää mutkaa, koska reunakivillä on estetty suora ajolinja. Risteys täytyy muotoilla uudestaan niin, että pyörällä pääsee Veräjänpielen yli suoraviivaisesti.
Veräjäpellonkadun eteläpuolen pyörätielle on piirretty reunakivet uimahallin parkkipaikan liittymän kohdalle länteen päin menevien pyöräilijöiden kaistalle. Reunakiviä ei pidä rakentaa, ne ovat vaarallisia.
Peik Salonen/kaupunkitekniikan keskus
14. maaliskuuta 2024 kello 16.08.50
Hei TuomoS ja kiitos kommentistanne! Tutkimme voisimmeko kääntää Veräjänpielen risteystä enemmän kohtisuoraan Veräjäpellonkatua nähden, kuitenkin haluaisimme välttää turhia muutoksia Veräjänpielen jo rakennettuun katuun.
Liittymien kohdalla kevyen liikenteen väylillä reunakivet pyörätien kohdalla käytetään tasoon upotettua reunakiveä.
TuomoS
15. maaliskuuta 2024 kello 21.59.21
Suunnitelmaan on kuitenkin piirretty parkkipaikan liittymään länteen päin pyöräilevien kaistalle madallettu reunakivi, ei upotettua. Tämä täytyy korjata.