Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Alueen pysäköinnistä
SimoP
10. syyskuuta 2024 kello 8.26.34
Pysäköintiruudut keskellä katua on aivan älytön idea. Lajittelu-/jätepiste pois ja tilalle pari lisäruutua, niin keskelle katua ei tarvitse ruutuja.
Kilonportti on jo nyt varsin vilkkaasti liikennöity tie. Liikenteen sujuvuuden kannalta pysäköintiruudut keskellä katua ovat erittäin huono idea. Pysäköintiruudut keskellä ajoväylää aiheuttavat sen että Kilonportti 1 asukkaat jatkavat ajelua kevyenliikenteen väylällä ja vaarallista liikennekäyttäytymistä, koska ajoväylä on liian kapea, eikä siinä mahdu samaan aikaan vastakkaisiin suuntiin.
Lisäksi pysäköintiruudut keskellä katua vaikeuttavat talvikunnossapitoa, kun lumia ei saada aurattua kadulta siinä seisovien autojen takia. Kun lumia ei saada aurattua pois, niin autot pysäköivät keskelle katua ja ajokaista kapenee entisestään. Talvella viimeistään autot ajavat jalkakäytävällä aiheuttaen vaaratilanteita. Alueella, Kilonkallionkuja on hyvä esimerkki siitä, kuinka talvella ajoväylä kapenee, autot siirtyvät pysäköimään keskellä katua ja autoliikenne siirtyy kevyenliikenteenväylälle.
Iivari
10. syyskuuta 2024 kello 8.29.39
Pysäköintialueelle tarvitaan aikarajoitus max 2h 6-20 välillä, jotta pysäköidyissä autoissa on vaihtuvuutta ja jatkuvasti pysäköivät saadaan käyttämään taloyhtiöiden parkkipaikkoja. Aikarajauksella vältetään parkkipaikkojen käyttö liityntäpysäköintiin ja taataan alueen käyttäjille mahdollisuus myös lyhytaikaiseen pysäköintiin.
Niilo
12. syyskuuta 2024 kello 16.05.20
Kilonkallio ja Kilonkallionkuja on hyvä esimerkki siitä miten tukkia vilkas asuntokatu tienviereenpysäköidyillä autoilla.
Tosiaan, Kilonportti ei tarvitse pysäköintiruutuja keskelle katua. Tarvitaan kaksi kaistaa, yksi kumpaankiin suuntaan, ilman esteitä, jotta liikenne taloille on sujuvaa.
Pentti
19. syyskuuta 2024 kello 22.23.11
Aikarajoitus todella tarvitaan. Tälläkin hetkellä Kilonportin ajoradan laidassa samat kaksi autoa olleet parkissa monta kuukautta ilman että ovat liikkuneet mihinkään.
Pitkäaikainen pysäköinti taloyhtiöiden parkkipaikoille ja yleiselle pysäköintialueelle tasavertainen pysäköintimahdollisuus kaikille.