Behörighet saknas.

Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Puhekupla 16
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Perustiedot

Päättynyt: 23.9.2024

Liitteet

Ilmianna

Katso muut kommentit

Kootut vastaukset esitettyihin palautteisiin

Käyttäjän profiilikuva

@vanttpa
27. syyskuuta 2024 kello 7.24.25

Kiitos palautteistanne.

Nurmialueiden tilalle niittyjä, katupuut
Katsomme että kadun varren nurmialue on tässä kohdin parempi kuin niitty kun nurmialueet liittyvät rakennettuun ympäristöön. Muualla alueella on runsaasti niittyä (keltainen alue) pölyttäjille. Pensat ja muut istutukset valitaan sellaiset, mikä soveltuu katuympäristön. Lajit tarkennetaan seuraavassa rakennussuunnitelma vaiheessa. Penkkien sijoitusmahdollisuutta tutkitaan.

Jalkakäytävillä ajo estettävä, kadun hulevedet
Nykyisen kadun rakenne on vanhentunut ja huonokuntoinen.
Kadulle asennetaan uudet 12 cm graniittiset reunakivet (nyt esitettyjen 8 cm kivien sijaan). Kilonportin ja Kilontien liittymän reunakivet uusitaan. Tonttien ajoneuvoliittymiin asennetaan luiskattu reunakivi. Hulevedet ohjautuvat uusien reunakivien myötä rakennettaviin sadevesikaivoihin.

Tonttiliittymien näkemäalueet
Tonttien tulee itse huolehtia kasvillisuudestaan siten etteivät aiheuta näkemäesteitä kadulle tultaessa.

Korotettu suojatie
Kun kadun ulkonäkö uusittujen rakenteiden myötä uudistuvat niin tonteille ajo jäsentyy. Pyöräilijät kohtaavat ko. kohdassa myös jalankulkijat ja alle 12 -vuotiaat pyöräilijät. Tarkastelemme tämän kohdan vielä uudelleen, laitammeko siihen pyörätien jatkeen korotetulla osuudella vai muutetaanko pelkäksi suojatieksi.
Alueen välittömään läheisyyteen on rakentumassa Rantaradanbaana. Rantaradanbaanan tavoitteena on kehittää jalankulun ja pyöräilyn yhteyksiä rantaradan varrella. Suunniteltu reitti on turvallinen ja esteetön kaikille käyttäjille. Se myös oikaisee monia kiertoreittejä.

Yleinen pysäköintialue LP ja jäteasema
Nykyinen jätepiste Kilonpolulta poistuu käytöstä asemakaavamuutoksen myötä. Esitämme tähän korvaavaa EKO pisteen paikkaa. Sen toteutuminen jää jäteyhtiön päätettäväksi.
Pysäköinti on yleensä näillä alueilla rajoittamatonta. Katsomme pysäköinnin aikamääritteet varsinaisen rakennussuunnittelun aikana liikenteenohjaussuunnitelmassa.

Yleiset parkkiruudut kadulla
Kadunvarsipysäköinti olisi tarkoitettu lyhyemmälle pysäköinnille. Tarkoituksena on myös näin hidastaa Kilonportin ajonopeuksia. Jalkakäytävän 12 cm graniittikivi estää jalkakäytäville nousun.

Kilontie
Tässä suunnitelmassa ei oteta kantaa Kilontien suunnitelmiin.

Seuraavaksi katusuunnitelmaehdotus pidetään maankäyttö- ja rakennusasetuksen 43 §:n mukaisesti julkisesti nähtävinä 7. – 21.10.2024. Tästä tiedotetaan asianosaisille kirjeitse.

Kadun rakentamisen arvioitu rakentamisajankohta on vuonna 2027 kun Espoon kaupunkiradan ja Rantaradanbaanan rakennustyöt ovat päättyneet.

Kommentteja voi edelleen lähettää sähköpostilla osoitteeseen paivi.vanttinen@espoo.fi

Espoon kaupunki
Päivi Vänttinen

Ilmianna |