Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Viemärit ovat kunnostettu
Kilu
9. syyskuuta 2024 kello 8.04.56
Huomioin että kyselyn reittiä puolusteluvassa esittelytekstissä puhutaan HSY :n viemäriremontista tulevana hankkeena? Tätä käytettiin aiemmin voimakkaasti perusteena sille, että kun koneilla pitää päästä arvokkaalle luontoalueelle niin polku syntyy siinä samalla. Viemärityöt saatiin sukittamalla valmiiksi tänä keväänä eikä alueelle tarvinnut mennä koneilla. Enää ei siis tämä peruste voimassa niin sen voisi korjata tuohon kyselyn alkuesittelyyn. Lisäksi viemärien nykyiset kaivot arvokkaimmilla kohdilla reittiä sukitettiin läpi joten ainostaan alueelle tarvitsee mennä mahdollisen reitin rakentamisvaiheessa ja sen vaatimassa ylläpidossa (3 m leveys mahdollistaa koneellisen ylläpidon).
En kannata reittiä vaikeakulkuiselle ja luontoarvokkaalle alueelle.