Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Vastustan näin massiivista rakentamista
Antti
14. syyskuuta 2024 kello 12.10.08
Edellä onkin ollut jo useita hyviä kirjoituksia, joissa on tullut esille alueen merkittävät luontoarvot, joita esitetynkaltainen rakentaminen merkittävästi uhkaa. Esiin on tullut myös rakentamisen haasteellisuus.
Todellisuudessa reitistä ei voi mitenkään tehdä esteetöntä, sillä pitkospuut ja suuret korkeuserot tekevät reitillä liikkumisesta esim. pyörätuolilla käytännössä mahdotonta.
Näin ollen en voi mitenkään kannattaa näin massiivista rakentamissuunnitelmaa. Sen sijaan Espoon ympäristöyhdistyksen esittämä valaisematon luontopolkuvaihtoehto kuulostaa järkevältä ja luontoarvoja kunnioittavalta, mikäli järven ympäri halutaan reitti rakentaa.