Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Reitin rakentaminen on kallista ja haitallista
Sofia
15. syyskuuta 2024 kello 10.45.44
Vastustan Lippajärvelle tällaista leveää ulkoilureittiä. Järven pohjoisosan luonnonsuojelualueella kapea luontopolkumainen reitti voisi kulkea nykyistä putkilinjaa ja polkua pitkin Espyyn esityksen mukaisesti, kunhan luhdan vesitaloutta, suojeltuja eläinlajeja ja viereistä puustoa ei häiritä.
Ulkoilureitin rakentaminen olisi Espoon omien selvitysten mukaisesti “geoteknisesti hankala rakentaa” ja tulisi kalliiksi. Reitti kulkisi osin pehmeällä vesijättömaalla, joka tulvii säännöllisesti. Tulviminen huuhtoisi kivituhkaa myös vesistöön, mikä tarkoittaisi sekä Lippajärven kunnon heikkenemistä, mutta myös toistuvaa uusimistarvetta ulkoilureitin maa-ainekselle. Osin reitti on jyrkkää kalliota, johon esteettömän reitin louhiminen olisi kallista ja vaikeaa. Näiltä osin reitistä ei tulisi esteetöntä tai talvikunnossapidettävää. Reitiltä ei myöskään muodostuisi näkymää järvelle kuin paikoin, koska ranta on täynnä pajua ja kaislikkoa.
Kun luontoarvot ja rakentamisen haitat niille, reitistä saatava todellinen hyöty ja kustannukset ovat puntarissa, on selvää että reitti ei ole kannattava.