Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Puhekupla 34
Keskustelu | Espoon kaupunki
Keskustelu on päättynyt

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Ilmianna

Katso muut kommentit

Suunnitelman lähtökohdat vanhentuneet

Käyttäjän profiilikuva

Ei pelkästään autoilija
19. syyskuuta 2024 kello 19.12.46

Gobbackan alueen tiesuunnittelussa tulisi huomioida paremmin alueen kylämäisyys. Ei ole tarkoituksenmukaista ohjata moottoriajoneuvoja poikittaisliikenteeseen asuinalueella (= Lambertintien pohjoisosa), vaan toteuttaa autoille ja busseilla mahdollisimman suorat kulkureitit kehä III:lle (= Gobbackantien uusi tienpätkä Perusmäkeen ja Lambertintien uusi itäinen tienpätkä Gobbackantielle), jonne kaikki joka tapauksessa suuntaavat. Gobbackan sisäisen tieverkon suunnittelu tulisi tehdä ensisijaisesti kevyen liikenteen näkökulmasta, pyrkien vähentämään autoliikennettä tai ainakin valituilla ratkaisuilla vähentämään luonnollisin keinoin autojen ajonopeuksia alueen sisällä. Tällöin ratkaisu ei ole maanteiden leventäminen kuten nyt on esitetty. Gobbackan alueen sisällä olevat kadut voitaisiin rakentaa samoin kuin Helsingin Ratsastiellä Ruskeasuolla: leveät jalkakäytävät, joissa myös alle 12-vuotiaat pyöräilevät ja kapeahko tieosuus, joka on muulle liikenteelle ja jossa ajonopeus on enintään 30 km/h. Alueen sisäinen liikenne myös vähenisi selkeästi, kun olisi tarjolla suorat reitit kehätielle. Nykyinen suunnitelma vain lisää alueen sisäistä liikennettä ja se ei ole asuinalueen ja sen ympäristön kannalta tarkoituksenmukaista.

Ilmianna |
Käyttäjän profiilikuva

Peik Salonen/Espoo
30. syyskuuta 2024 kello 15.37.43

Kiitos kommenteistanne,
nyt laadittava katu - ja puistosuunnitelman lähtökohtana on aikaisemmin laadittu Gobbackan asemakaava. Katusuunnitelmassa on esitetty jalankulun ja pyöräilyn edistäviä parannuksia. Alueen maankäytön kehittyminen lisää toki alueen ajoneuvoliikennettä ja katusuunnitelman tarkoituksena on luoda sille edellytykset.

Ruskeasuon toteutunut Ratsastie on pyöräkatu ja osana Pasilan baanaverkostoa, erittäin kivaa ympäristöä kylläkin Keskuspuiston alueen reunalla.

Ilmianna |