Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
Pohjois-eteläsuuntaisen kevyen liikenteen järjestelyt
Mirja
10. mars 2024 klockan 10.47.00
Veräjäpellonpielen esitetty asemakaava ja puistosuunnitelma varmaankin rauhoittaa alueen nykyistä sekavaa liikennejärjestelyä huomattavasti. Ihan pienenä kommenttina huomauttaisin, että alueen lävitse pohjois-etelä -suunnassa, Sellon ja Kyyhkysmäen välillä, on paljon kevyttä liikennettä. Esitetyssä kaavassa tämä Palokärjenpolkua pitkin kulkeva, Veräjäpellon päiväkodin itäpuolelta kulkeva ja etelään Veräjävahdin polkua jatkuva kevyen liikenteen reitti on hieman epäselvä. Siinä on kummallisia epäjatkuvuuskohtia - näyttäisi johtavan siihen, että ihmiset jatkossa kulkevat parkkipaikan lävitse.
Peik Salonen/Kaupunkitekniikan keskus
14. mars 2024 klockan 15.27.33
Hei Mirja ja kiitos kommentistanne! Palokärjenpolun käyttäjät on pyritty huomioimaan Veräjäpellonkadun katusuunnitelmassa noudattaen asemakaavassa esitettyä yhteyttä YO-1 korttelin (nykyinen päiväkoti) itäpuolelta mutta tämä yhteys vaatii toimenpiteitä korttelin sisällä tehtäväksi.
Liikennemelu
KVJ
11. mars 2024 klockan 8.41.43
Katu- ja puistosuunnitelman ja tyyppipoikkileikkauksen esittämä muutos parantaa jalankulun turvallisuutta erityisesti Veräjäkallion suunnasta.
Veräjäpellonkadun ajoneuvoliikennemäärät Leppävaaran urheilupuistoon ovat jatkuvasti kasvaneet (kuntoliikunnan harrastuksen kasvu, tapahtumien lisääntyminen, uusi urheiluhalli). Opastus navigointiohjelmistoissa Leppävaaran urheilupuistoon ohjaa Vanha maantien sijaan Veräjäpellonkadun kautta. Tämän vuoksi liikennemelun ja katupölyn määrä on jatkuvasti lisääntynyt ylittäen asuinalueille asetetut raja-arvot. Asutuksen ja ajoväylän välissä suunniteltavassa virhekaistassa tulee myös huomioida näiden haittojen vähentäminen.
Peik Salonen/kaupuntekniikan keskus
14. mars 2024 klockan 15.36.57
Hei,
kiitos kommentistanne. Veräjänpielen asemakaavassa on esitetty liikennemelun torjuntarakenne tarvittaville osille sekä pyritty kasvattavaan kadun ja asuinrakennusten välistä etäisyyttä niiltä osin kuin on ollut mahdollista.
Jalankulkijoiden turhat kadunylitykset
KP
11. mars 2024 klockan 10.39.50
Veräjäpolulta tultaessa täytyisi lisätä jalkakäytävä koko matkalle Veräjäpellonkadun pohjoispuolelle ettei urheilupuistoon kulkevien lasten tarvitsisi ylittää katua useaan otteeseen tai kuljettava Veräjäpellonkatu 1-4 kohdalla autojen joukossa.
Peik Salonen/kaupunkitekniikan keskus
14. mars 2024 klockan 15.46.16
Hei KP ja kiitos kommentistanne! Veräjäpolulta kevyt liikenne on tarkoitettu ohjattavan vähäliikenteisen tonttikadun kautta edelleen kevyen liikenteen reittiä pitkin kohti urheilupuistoa ilman erillistä jalkakäytävää.
Autopaikkoja riittävästi
Harrastuskuski
11. mars 2024 klockan 14.05.31
Suunnittelussa on huomioitava autopaikkojen riittävyys. Kameleontten-hallin avauduttua liikenne alueelle on kasvanut huomattavasti eikä paikkoja meinaa ruuhka-aikoina löytyä, etenkään talviaikaan, jolloin pyöräily on poissalaskuista. Valitettavasti aivan pieniä lapsia ei voi laittaa yksin bussilla kulkemaan ja lisäksi bussipysäkiltä on matkaa hallille. Isompia lapsia voi jättää kätevästi Uimahallin etelänpuoleisen parkkipaikan päätyyn, lähelle isoa aukiota, toivottavasti ajoyhteys säilyy tänne saakka. Silti parkkipaikoista on huutava pula. Ollaanko ajoyhteyttä sallimassa Lepa-hallin ohi?
Pohjoisesta saavuttaessa ei ole mieltä ajaa Vanhan maantien kautta, jolloin matka-aikaa ja lähialueen liikennetta lisäävät useat valoristeykset.
Peik Salonen/kaupunkitekniikan keskus
14. mars 2024 klockan 15.52.22
Hei Harrastuskuski ja kiitos palautteestanne. Pysäköintipaikkojen määrää pyritään luomaan asemakaavan mahdollistama määrä. Nyt laadittava katu - ja puistosuunnitelma ei ota kantaa ajoyhteyden sallimiseen Lepa-hallin ohi. Lintuvaarantien bussipysäkeiltä on jo nyt turvalliset kulkuyhteydet liikutapuiston palveluiden äärelle.
Veräjäpolku alapää
Jokke
11. mars 2024 klockan 20.35.31
Voisiko Veräjäpolun alapäähän kadun laitaan suunnitella jonkin ”aidan”, jotta kävelijät sekä pyöräilijät eivät vahingossa tulisi vauhdilla ajoradalle, vaan ”aita” ohjaisi selkäesti jatkamaan jalkakäytävän suuntaan. Tuossa saattaa muuten autoiljoille tulla turhia äkkijarrutuksia, kun luulevat kulkijoiden tulevan suoraan ajoradalla, vaikka siinä ei ole jatkossa suojatietä.
4. Tontilta näyttäisi puuttuvat pihaliittymä, kun taitaa olla talo jo valmis. Lisäksi siinä muuri, joka haittaa näkyvyyttä jalkakäytävällä, joten siinä voisi varmistaa hyvän näkyvyyden molempiin suuntiin.
Aurattavalle lumella tulisi varata myös riittävästi tilaa, jotta istutuksia ei tuhottaisi aurauksen yhteydessä
Peik Salonen/kaupunkitekniikan keskus
14. mars 2024 klockan 15.57.31
Hei Jokke ja kiitos palautteestanne! Veräjäpolun päähän voidaan tutkia jotain vaihtoehtoa kevyen liikenteen käyttäjien ohjaamiseen mutta haasteita se tuo ahtaan tilan ja talvikunnossapidon vaatimien toimenpiteiden takia. Lisäämme myös uupuvan tonttiliittymän.
Pyörätien risteysalueet paremmiksi
TuomoS
11. mars 2024 klockan 22.04.26
Veräjäpellonkadun ja Veräjänpielen risteys on huonosti muotoiltu: pyöräilijät joutuvat tekemään kaksi jyrkkää mutkaa, koska reunakivillä on estetty suora ajolinja. Risteys täytyy muotoilla uudestaan niin, että pyörällä pääsee Veräjänpielen yli suoraviivaisesti.
Veräjäpellonkadun eteläpuolen pyörätielle on piirretty reunakivet uimahallin parkkipaikan liittymän kohdalle länteen päin menevien pyöräilijöiden kaistalle. Reunakiviä ei pidä rakentaa, ne ovat vaarallisia.
TuomoS
15. mars 2024 klockan 21.59.21
Suunnitelmaan on kuitenkin piirretty parkkipaikan liittymään länteen päin pyöräilevien kaistalle madallettu reunakivi, ei upotettua. Tämä täytyy korjata.
Alueen kehittäminen ensisijaisesti kevyen liikenteen ehdoilla huomioiden koulut ja päiväkodit
TP
12. mars 2024 klockan 9.45.48
Kiitos suunnitelman tekijälle, joka jo esitetyssä muodossa toteutettuna parantaa alueen turvallisen liikkumisen edellytyksiä merkittävästi. Katu- ja puistosuunnitelman toteutus tulee priorisoida päätöksen teossa ja saattaa valmiiksi viipymättä nykyisen varsin kestämättömän tilanteen korjaamiseksi.
Veräjäpellonkadulle suunnitellut suojateiden kohdat tulee kaventaa tai korottaa, jotta vähennetään mahdollisuuksia ylinopeuden ajamiseen ja varmistetaan tietä ylittävien riittävä huomioiminen ajoneuvoista. Alueelle on myös merkittävästi raskasta liikennettä, eikä nykyiset suojatiet ole yhtenevästi toteutetut, osa korotettuja ja osa ei.
Edlankulman kapean viheralueen hyödyt tulee maksimoimalla istuttamalla siihen riittävän tiheä ja aina vihreä kasvusto, joka myös riittävän korkea tarjoten sen pohjoispuolella kulkevalle kevyelle liikenteelle ja asutukselle luonnonläheisemmän kokemuksen. Edlankulman puistoalueen korottaminen mahdollisuuksien mukaan on hyvä suunnitelma.
Uimahallin kulman läheisyyteen, risteyykseen jossa Veräjäpellonkatu kääntyy etelään ja uimallin pohjoispuolella alkaa Veräjäpellonkuja, tulisi rakentaa suojatie myös pohjois-eteläsuuntaan mahdollistamaan uimahallin jalankulkijoiden siirtymisen kohti Veräjäpellonkujan pohjoisreunassa kulkevaa kevyenliikenteen kulkuväylää.
Vanhan maantien puolelle on rakennettu merkittävästi pysäköintipaikkoja, joiden hyödyntäminen ei tällä hetkellä tehokasta. Tämä lisää liikennettä suunnittelualueella, joten kaikki toimet ml. opasteet ja hihasteet sekä riittävän alhaiset nopeusrajoitukset, tulee maksoimoida, jotta liikenne siirtyy enenevässä määrin Vanhan maantien puolelle jättäen koulujen ja päiväkotien lähialueet kevyenliikenteen käyttöön enenevissä määrin.
Peik Salonen/kaupunkitekniikan keskus
14. mars 2024 klockan 16.18.20
Kiitos TP kommenteistanne ja ehdotuksista. Korotettujen suojateiden toteuttaminen bussireitillä ei ole ongelmatonta, tutkimme vielä vaihtoehtoja sekä lisäämme hyvin luultavasti suoajtien ehdottamaanne paikkaan. Vanhan maantien puoleinen pysäköintialue ei sisälly nyt laadittavaan katu - ja puistosuunnitelmaan.
Veräjäpolku, suojatie
Matti
12. mars 2024 klockan 9.50.37
Veräjäpolun eteläpäässä olevan suojatien voisi rakentaa Veräjäpolun kohdalle kuten nykyisin. Vaihtoehtoisesti tämän voisi toteuttaa erittäin levänä tuonne suunnitelmassa näkyvään suojatien sijaintiin asti ja korotettuna, jolloin ylittäminen olisi turvallisempaa. Suunnitelman mukaisessa toteutuksessa riski, että osa ylittää tien Veräjäpolun kohdalta kuten nykyisin ja autoliikenne ei tätä riittävästi huomioi kun suojatie siitä kohden puuttuu.
Matti
15. mars 2024 klockan 9.23.55
Nykyisin Veräjäpellonkadulla on korotuksia ja se toimii myös bussireittinä. Mikäli tätä halutaan muttaa, tien kaventaminen muutamasta kohdasta tai suojateiden kohdalla toimii myös tehokkaasti ajonopeuksia ja havainnoimista helpottamaan.
Liikenne Monikon luona hurjaa
1991 alueelle muuttanut
12. mars 2024 klockan 18.40.37
Veräjäpellonkadulla Monikon koulu- ja päiväkotikeskuksen luona sekä auto- että kevytliikennemäärät ovat hurjia. Liikennettä urheilupuistoon pitäisi pyrkiä ohjaamaan pois alueelta Vanhan maantien puolelle.
Myös uuden Kameleonten hallin autoliikenne näyttää nyt kulkevan pääosin Veräjäpellonkadun kautta. Liikenne lisääntyy vuosi vuodelta.
Miksi Kuplahallin liikennettä ei ohjata Veräjävahdinraitin kautta Veräjänpielen suuntaan? Ei siinä ole päiväkodin liikennettä eikä asutusta. Veräjäpellonkadulla on asutustakin.
Kantaleppävaaralainen
16. mars 2024 klockan 13.46.12
Olisiko kuitenkin niin, että teidän siellä kaupunkitekniikkakeskuksessa pitäisi yhteistyössä katsoa kokonaisuutena tämän projektialueen (=Veräjäpellonkatu) liikenneongelmia. Tämä projektialue ei ole irrallaan muusta ympäristöstä.
Liikenteenohjaus Vanhanmaantien kautta Kameleonteen, uimahalliin, kuplahalliin ja urheilupuistoon poistaisi suuren osan liian suuren liikenteen aiheuttamista ongelmista Veräjäpellonkadulla. Siellä suunnalla on paremmin parkkipaikkoja. Tämä olisi halpa ratkaisu 0 eur. Veroeurot tulisi käyttää paremmin.
Pysäköintipaikat Leppävaaran liikuntahallilla
Leppävaaran Pyrintö ry
13. mars 2024 klockan 14.14.49
Suunnitelma näyttäisi merkittävästi vähentävän nykyisiä parkkipaikkoja sekä liikuntahallilla että uimahallilla. Näyttäisi että yhteensä menetetään n. 100 parkkipaikkaa. Leppävaaran Pyrintö harjoittelee ja pelaa liikuntahallilla n. 20 tuntia viikossa. Hallilla järjestetään myös yleisölle suunnattuja urheilutapahtumia. Esimerkiksi koripallon sarjaottelut keräävät joukkueiden lisäksi viikoittain lähes 200 katsojaa, jolloin parkkipaikat eivät riitä nykytilanteessakaan, puhumattakaan junioreiden isommista turnauksista. Liikuntahallilla ei myöskään ole bussiparkkia, jonka takia isommat autot vievät otteluiden aikana aina osan parkkipaikasta. Pysäköintipaikkojen vähentäminen vaikeuttaa merkittävästi Leppävaaran liikuntahallin käyttämistä siihen tarkoitukseen, jota varten halli on olemassa.
Toivottavasti pysäköintitilanne pystytään ottamaan huomioon ajoissa. Vaihtoehtoina voisivat olla kadunvarsipysäköinnin lisääminen tai pysäköinnin aikarajojen tiukentaminen uimahallin ja liikuntahallin parkkipaikoilla. Esimerkkinä 4h pysäköintiaika kattaa osallistumisen käytännössä mihin tahansa urheilutapahtumaan.
Peik Salonen/kaupunkitekniikan keskus
15. mars 2024 klockan 14.42.58
Kiitos kommenteistanne, valitettavasti pysäköinnille ei alueella ole osoittaa lisää tilaa nykyisen asemakaavan mukaan. Linja-autoille on järjestetty Vanhan maantien puoleiselle pysäköintialueelle saattoliikennemahdollisuus. Kadunvarsipysäköintiä ei alueelle ole oikein mahdollista järjestää mutta tutkimme alueen aikarajoituksen muuttamisen mahdollisuutta.
Pysäköintipaikkojen riittävyys
Hallin aktiivikäyttäjä
14. mars 2024 klockan 10.48.40
Leppävaaran liikuntahallin turnaus- ja muina tapahtumapäivinä paikoista on pula jo nykyisellä paikkamäärällä, ottaen huomioon, että paikkoja tarvitsevat muutkin kuin liikuntahallin käyttäjät. Suunnitelma näyttää vähentävän parkkipaikkoja merkittävästi ja se tuonee isoja haasteita jo normaaliin ilta- ja viikonloppuaikojen pysäköintipaikkojen riittävyyteen. Viikonloppuisin otteluihin tulee vierasjoukkueiden perheitä ympäri Uuttamaata ja myös Uudenmaan ulkopuolelta, joten hallia käyttävällä seuralla ei ole mahdollisuutta toimia yksityisautoilun hillitsemiseksi.
Pari ehdotusta nykyiseen suunnitelmaan, jotta muutos palvelisi kaikkia osapuolia:
- Edlankulman viheralueelle on suunniteltu maanmuodoilla toteutettava melumuuri, joka nousee 3 metrin korkeuteen. Kuitenkin asuntokadun asuinrakennusten kivijalka on myös 3 metrin korkeudessa verrattuna katutasoon. Onko melumuurista siis tässä tilanteessa mitään hyötyä? Ehdotan, että melumuuria ei rakenneta, jolloin Veräjäpellonkadun kadunvarteen jää mahdollisuus pitkittäis- tai jopa vinopysäköintiin. Tämä osaltaan vaikuttaisi myös katunopeuksia hillitsevästi.
- Leppävaaran liikuntahallin pihassa on huoltoliikenteen kiertämä hoitamaton kasvillisuusalue. Voisiko tälle kasvillisuusalueelle toteuttaa esimerkiksi 2-3 liikuntaesteisten pysäköintipaikkaa, jolloin varsinaisen parkkialueen le-paikkojen määrää voisi ehkä vähentää ja sinne saisi enemmän tavallisia paikkoja?
- Onko Leppävaaran siirtokelpoisen päiväkodin pysäköintialuetta mahdollista avata yleiseksi 4 h pysäköintialueeksi viikonloppuisin?
- Ylempänä ehdotettu 4 tunnin kiekkorajoite nykyisen 9 tunnin sijasta lisäisi paikkojen kiertoa ja helpottaisi odotettavissa olevaa paikkapulaa. Mikäli Monikon henkilökunta tarvitsee 9 h paikkoja, niitä voisi olla tarjolla rajoitetusti tai 9 h rajoite voitaisiin keskittää arkipäiviin.
Vapaata autopaikkaa talven pimeinä iltoina etsivät autot ovat merkittävä liikenneturvallisuusriski alueella, jolla kulkee paljon lapsia ja nuoria. Siksi kaupungin on syytä pohtia tarkkaan, mitä keinoja parkkipaikkojen vähentämisen minimoimiseksi on mahdollista löytää.
Leppävaaran liikuntahallin katsoja
22. mars 2024 klockan 18.29.57
Leppävaaran liikuntahallin parkkipaikan nykyiset parkkipaikat eivät riitä viikonloppuisin tavallisille käyttäjille. Urheilupuolella on ottelutapahtumia ja nuorisotiloissa omia tapahtumia (kirkko sunnuntaisin). Parkkipaikalla on kuusi inva-paikkaa, jotka vievät ison osan normikäyttäjien paikoista. Inva-paikkoja tarvitaan kerran arkipäivisin, jolloin pyörätuolikoripallojoukkue harjoittelee. inva-paikat tulisi siirtää hallin toiselle puolelle. Parkkipaikkaa tulisi laajentaa, eikä missään nimessä kaventaa. Meluhaitta on tullut uimahallin sekä muiden urheilupuiston lisäkäyttäjien (hiihtäjät, ulkoilijat) vuoksi, ei Kameleonten hallin. Kameleonten hallin käyttäjät käyttävät toista parkkipaikkaa. Jos parkkipaikkoja vähennetään, niin viikonloppuisin Veräjäpellonkadusta tulee kaaos. Ottakaa tämä vakavasti, vaikka teitä kiinnostaakin vain kahden asukkaan meluvalitukset ja viherpiiperöiden puskat. Käytännöllisyys ennen kaikkea!
Kevytliikenne Lintuvaarantieltä uimahallin ohi länteen
Juoksija/kävelijä
16. mars 2024 klockan 12.25.36
Kävelijöitä, juoksijoita ja pyöräilijöitä on paljon Lintuvaarantieltä kohti uimahallia ja uimahallin takaa sitojen yli kohti länttä. Kaupungin visiossa painotetaan edellä mainituilla tavoilla liikkumista autoilun sijaan. Miksi ette luo sujuvaa ja turvallista reittiä kevyelle liikenteelle? Lintuvaarantieltä uimahallin taakse on viisi kadun ylitystä 150 m:n matkalla. Pyörällä on pakko ajaa autojen seassa. Vatsa ei kestä sitä pompotusta (reunakiveykset) kevyenliikenteen väylältä pois ja takaisin katuja ylittäen. Ei se ole turvallista juoksijoille/kävelijöillekään.
Suunnitellut muutokset kadun linjaukseen ja kaistaleen korotus ei ratkaise nykyisiä tien käyttöön, turvallisuuteen tai meluun liittyviä ongelmia, vaan tuo lisää ongelmia. Edellä on hyvin kuvattu liikuntahallin aktiivikäyttäjille aiheutuvat lisäongelmat parkkiongelmineen, joita ei käy kiistäminen.
Kyseinen kadun muutostyö on turha, koska se tuo enemmän ja pahempia ongelmia kuin korjaa. Veroeuroja ei saa käyttää tuollaiseen turhaan hankkeeseen varsinkaan tällaisena aikana, kun veroeuroista on huutava pula!
Kevyenliikenteen harrastaja
16. mars 2024 klockan 13.04.55
Samaa mieltä, että tiukassa olevat veroeurot voisi käyttää paremminkin. Autoliikenteen ongelmat eivät noilla muutoksilla juuri poistu.
Autoliikennettä pitäisi pystyä siirtämään/edes yrittää siirtää pois Veräjäpellonkadulta.
Liikenteen ohjaus ja viherkaistale uusiksi
Yhteistyötä yli projektirajojen
17. mars 2024 klockan 15.01.50
Mielestäni ratkaisu ongelmiin on liikenteen ohjaus Veräjäpellonkadulta Vanhalle maantielle, kun ei tulla kouluun, päiväkotiin tai liikuntahalliin. Tämä vähentää melua ja parantaa turvallisuutta ylikuormitetulla Veräjäpellonkadulla, jossa on paljon myös kevytliikennettä ja lapsia. Vanhan maantien ympäristössä ei ole vastaavasti asutusta ja siellä on enemmän tilaa miettiä parkkiratkaisuja vaikka tiivistämällä.
Korotettu viherkaistale pitäisi poistaa suunnitelmasta. Se ei poista melua sitä ylempänä rinteessä olevista taloista. Ainoastaan yksi talo näyttäisi olevan samalla tasolla. Voisikohan ratkaisu olla parempi äänieristys ikkunoihin? Lintuvaarantien varressa on tuhansia asukkaita ja liikenne on ainakin kymmenen kertaa vilkkaampaa kuin Veräjäpellonkadulla, joten korotettu, kapea ja vaikeahoitoinen viherkaistale meluntorjuntana on mielestäni liioittelua ja turha.
Kevyenliikenteen väylää pitäisi selkeyttää ja pyöräväylän eteen tulevat kivikorokkeet poistaa.
Asioita pitää tarkastella kokonaisuutena projektiviivojen ja vastuualueiden yli. Yhteistyötä pitää tehdä eri toimijoiden kanssa. Tämä projektialue ei ole irrallaan ympäristöstään fyysisesti eikä varsinkaan toiminnallisesti.
Näin ajattelen.
Oikokatu
Paikallinen asukas
22. mars 2024 klockan 16.55.26
Olisiko aivan mahdoton ajatus, että Veräjäpellonkatu jatkuisi Lintuvaarantieltä suoraan liikuntahallin ohi koukkaamatta Veräjäpolulle päin? Turvallisuuskin paranisi.
Mielestäni on kestämätön argumentti, ettei Vanha maantie kuulu tähän suunnitelmaan. Siellä ei ole asutusta, joten busseillekin saisi riittävän kokoiset parkkipaikat. Suuret rekatkin näyttävät kuuluvan nykyurheiluun, kuten nuorten SM-kilpailuissa näimme.