Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Alle 15 vuotta 0 / 109
-
15-24 vuotta 7 / 109
-
25-44 vuotta 22 / 109
-
45-64 vuotta 57 / 109
-
65-74 vuotta 16 / 109
-
75-vuotta tai sitä vanhempi 7 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Nainen 81 / 109
-
Mies 28 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Toimivat hyvin 102 / 109
-
Toimivat huonosti 7 / 109
Svar
-
Käytän tietokonetta 100 / 109
-
Käytän tablettia 54 / 109
-
Käytän älypuhelinta 82 / 109
-
Käytän matkapuhelinta 28 / 109
Vastatkaa vapaasti kirjoittaen
Svar
-
säännöllisesti mm. aktiivisuusmittaria, sykemittaria, navigaattoria, kodinvalvontalaitteita
-
Navigaattoria
-
Navigattori
-
Aktiivisuusranneke.
-
Navigaattori, kodinvalvontalaitteet
-
Polkupyörää ;-O
-
Aktiivisuusranneke
-
En
-
navigaattori, verenpainemittari
-
verenpainemittaria, sokerimittaria
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Haen tietoa internetistä 106 / 109
-
Käytän verkkopankkia 106 / 109
-
Käytän verkkolomakkeita 70 / 109
-
Käytän sähköpostia 107 / 109
-
Käytän Omakanta.fi-palvelua 84 / 109
-
Käytän terveyskirjastoa 51 / 109
-
Käytän palvelujen ajanvaraukseen (esim. yksityinen terveydenhuolto, laboratoriotutkimusajat) 82 / 109
Vastatkaa vapaasti kirjoittaen
Svar
-
Hyvin monenlaisia tietokantoja eri aiheista
-
Teen ostoksia internetin kautta.
-
Verkkokauppaa, lippupalvelua, skype
-
Verkkokauppa
-
Verkkokauppa.
-
Ostokset verkkokaupoista
-
Verkkokauppa
-
Veispuukkia
-
Verkkokauppa
-
vakuutusjuttuja, lippupalvelu, verkkokauppa, Facebook, verotoimisto
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Käytän Facebookia 77 / 109
-
Käytän Instagramia 23 / 109
-
Käytän LinkedIniä 9 / 109
-
Käytän Pinterestiä 9 / 109
-
Käytän Twitteriä 15 / 109
-
Käytän WhatsAppia 70 / 109
-
Käytän YouTubea 82 / 109
-
Käytän Skypeä 44 / 109
-
Käytän Chattia 19 / 109
Svar
-
Täysin samaa mieltä 50 / 109
-
Samaa mieltä 46 / 109
-
En osaa sanoa 8 / 109
-
Eri mieltä 4 / 109
-
Täysin eri mieltä 1 / 109
Osaaminen ja motivaatio sähköisten terveyspalvelujen käyttöön
Svar
-
-
-
Erilaisia foorumeita sairauksiini ja harrastuksiini liittyen
-
Tuo chat varmaan käsittää myös facen mesen.
-
Snap chat
-
En
-
en
-
En käytä lainkaan sosiaalista mediaa (Facebook, instagram ym) enkä aio käyttääkään.
-
En
-
en
-
en
Svar
-
Täysin samaa mieltä 59 / 109
-
Samaa mieltä 34 / 109
-
En osaa sanoa 12 / 109
-
Eri mieltä 4 / 109
-
Täysin eri mieltä 1 / 109
Svar
-
Täysin samaa mieltä 49 / 109
-
Samaa mieltä 47 / 109
-
En osaa sanoa 9 / 109
-
Eri mieltä 5 / 109
-
Täysin eri mieltä 2 / 109
Svar
-
Täysin samaa mieltä 48 / 109
-
Samaa mieltä 40 / 109
-
En osaa sanoa 17 / 109
-
Eri mieltä 2 / 109
-
Täysin eri mieltä 2 / 109
Millaista apua tarvitsisitte sähköisten terveyspalvelujen käyttöön?
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 18 / 109
-
Samaa mieltä 61 / 109
-
En osaa sanoa 21 / 109
-
Eri mieltä 7 / 109
-
Täysin eri mieltä 2 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 4 / 109
-
Samaa mieltä 3 / 109
-
En osaa sanoa 22 / 109
-
Eri mieltä 50 / 109
-
Täysin eri mieltä 30 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 11 / 109
-
Samaa mieltä 53 / 109
-
En osaa sanoa 14 / 109
-
Eri mieltä 23 / 109
-
Täysin eri mieltä 8 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 3 / 109
-
Samaa mieltä 12 / 109
-
En osaa sanoa 29 / 109
-
Eri mieltä 51 / 109
-
Täysin eri mieltä 14 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Perheenjäsenen/-jäsenten puoleen 76 / 109
-
Ystävän/ystävien puoleen 36 / 109
-
Järjestön/järjestöjen puoleen 8 / 109
-
Yrityksen/ yrityksien puoleen 9 / 109
-
Kunnan työntekijän puoleen 36 / 109
Vastatkaa vapaasti
Svar
-
palveluntuottajan
-
Kysyn itseltäni.
Toki tarvittaessa koetan löytää jonkun palvelusta vastaavan.
Tietoturvasta ei loppupeleissä taida kukaan vastata, jos joku onnistu vaikkapa omakantaan murtautumaan. Sen täydellinen tietoturva ei liene edes CIA:n tasolla.
Toisaalta sopiva verkkohyökkäys saattaisi laittaa sen polvilleen ehkä pitkäksi aikaa, luulen.
Edelliseen kenttään piti vastata, vaikka ei mulla siihen oikeaa vastausta ollut. Pöh.
-
ammattilaisten osaajien puoleen
-
Vertaisohjaajan
-
Työkaverin, tai palvelun järjestäjän
-
Savonetin vertaisohjaajan tai kansalaisopiston atk-opettajan tai palveluntuottajan puoleen.
-
Palveluntuottajan
-
ammattilaisten osaajien puoleen
-
palveluntuottajan
-
SAVO NETTI
Sähköisten terveyspalvelujen käyttöön vaikuttavat omalta kohdaltani
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 4 / 109
-
Samaa mieltä 13 / 109
-
En osaa sanoa 22 / 109
-
Eri mieltä 61 / 109
-
Täysin eri mieltä 9 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 4 / 109
-
Samaa mieltä 10 / 109
-
En osaa sanoa 38 / 109
-
Eri mieltä 41 / 109
-
Täysin eri mieltä 16 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 7 / 109
-
Samaa mieltä 4 / 109
-
En osaa sanoa 41 / 109
-
Eri mieltä 39 / 109
-
Täysin eri mieltä 18 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 10 / 109
-
Samaa mieltä 18 / 109
-
En osaa sanoa 32 / 109
-
Eri mieltä 41 / 109
-
Täysin eri mieltä 8 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 5 / 109
-
Samaa mieltä 11 / 109
-
En osaa sanoa 9 / 109
-
Eri mieltä 44 / 109
-
Täysin eri mieltä 40 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 4 / 109
-
Samaa mieltä 8 / 109
-
En osaa sanoa 11 / 109
-
Eri mieltä 37 / 109
-
Täysin eri mieltä 49 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 3 / 109
-
Samaa mieltä 16 / 109
-
En osaa sanoa 27 / 109
-
Eri mieltä 53 / 109
-
Täysin eri mieltä 10 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 2 / 109
-
Samaa mieltä 11 / 109
-
En osaa sanoa 15 / 109
-
Eri mieltä 57 / 109
-
Täysin eri mieltä 24 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 3 / 109
-
Samaa mieltä 15 / 109
-
En osaa sanoa 17 / 109
-
Eri mieltä 52 / 109
-
Täysin eri mieltä 22 / 109
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Täysin samaa mieltä 9 / 109
-
Samaa mieltä 52 / 109
-
En osaa sanoa 25 / 109
-
Eri mieltä 22 / 109
-
Täysin eri mieltä 1 / 109
Voitte vastata vapaasti alla olevaan kenttään
Svar
-
tarjonta
-
Etten työn vuoksi pääse päivällä käyttämään palveluita.
-
Hallituksen digitalisaatio ei korvaa ihmistä. Mutta Berner ja Sipilä uskovat ihmeisiin siinäkin asiassa.
-
ei tällä hetkellä vielä löydy olennaisia tietoja esim. labratulokset
-
Työn vuoksi hankala käyttää päivisin tällä hetkellä.
-
Helppous ja nopeus
-
motivaatio puute
-
Digitalisaatio ei korvaa ihmistä!! Vanhemmilta ihmisiltä ei voi vaatia samaa kuin nuorilta. Todella sairas ei jaksa miettiä asioita tietokoneen ääressä, vaan on saatava ihmiskontakti. Digitalisaation suhteen on sama asia kuin vanhuksen kotona vanhana sairaana pitämisen: hoetaan mantraa sen autuudesta, vaikka asia on täysin päinvastoin. Myös motivaatio pienenee ihmiseltä vanhemmiten digitalisaatioon.
-
Toki joskus on käytävä tk:ssa mutta ilolla otan vastaan kaiken sähköisen avun. Se helpottaa omaa elämääni ja myös vapauttaa tk:n resursseja tilanteisiin jossa oikeasti apua pitää saada paikan päällä. Eli kaiken minkä voi tehdä sähköisesti, kannattaa mahdollisimman monen tehdä sähköisesti. Sehän on onneksi vapaaehtoista, mutta suositeltavaa koska se säästää yhteisiä verorahoja ja mahdollistaa niiden säästöjen kohdentamisen akuutteihin/vaikeimpiin tapauksiin....
Ottaisinsiis todella mielelläni vastaan terveysvinkkejä yms ennaltaehkäisevää apua jotta ei tarvitsisi tk:ssa edes käydä kuin äärimmäisen harvoin. Kuulun siihen porukkaan, jota kannattaa herätellä sähköisesti ja muistutella oman aktiivisuuden ja oman vastuun merkityksestä oman terveyden ylläpidossa!
-
helppous
Det här fältet är obligatoriskt.
Svar
-
Sähköinen terveystarkastus 38 / 109
-
Omahoitoa tukevat muistutus ja kalenteriratkaisut 57 / 109
-
Omien terveystietojen tarkastelu 97 / 109
-
Hoitoviestit 74 / 109
-
Ajanvaraus 98 / 109
-
Ravitsemusneuvonta 43 / 109
-
Terveysneuvonta 47 / 109
-
Avoterveydenhuollon palvelut 33 / 109
-
Suun terveydenhuollon palvelut 40 / 109
-
Mielenterveystyön palvelut 16 / 109
-
Lasten- ja perheneuvolapalvelut 18 / 109
-
Koulu- ja opiskelijaterveydenhuollon palvelut 17 / 109
-
Esitietojen lähettäminen sähköisellä lomakkeella ennen terveystarkastusta 69 / 109
-
Fysioterapiapalvelut 25 / 109
-
Omien mittaustulosten, esim. verenpaine, verensokeri ja paino lähettäminen sosiaali-ja terveydenhuollon ammattilaiselle 65 / 109
-
Seniorineuvolapalvelut 21 / 109
-
Kotihoidon palvelut 10 / 109
-
Vanhustenhuollon palvelut 10 / 109
-
Vammaispalvelut 6 / 109
-
Videoyhteys sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisen kanssa 22 / 109
-
Asiakaskohtainen palvelusuunnitelma 16 / 109
-
Chat-palvelua sosiaali-ja terveydenhuollon ammattilaisen kanssa (kysymys-vastaus) 28 / 109
-
Älypuhelin sovelluksia 41 / 109
-
Sähköinen palautteenanto 49 / 109
-
Verkkoryhmiin osallistuminen 18 / 109
-
Vertais-ja ryhmätoiminta verkossa 28 / 109
Vastatkaa vapaasti alla olevaan kenttään
Svar
-
Erilaisten sovellusten keräämien henkilökohtaisten tietojen jatkokäyttö terveydenhuollossa.
-
labratulosten kokoelmataulukoita vuosien saatosta esim Excel tai tietojen siirto kivuttomasti omaan Excel taulukkoon
-
labratulosten yhteenveto pitkältä ajalta
-
seurantatiedot
-
Labra tulosten yhteenveto/ seuranta taulukko
-
-
-
seurantatiedot
-
Sähköinen terveys seuranta ,esim terveyttä koskevat kyselyt.
-
seurantatulokset
-
vuoden labratulokset paperille esim.
Vastatkaa vapaasti alla olevaan kenttään
Svar
-
Verkossa tapahtuvaa toimintaa: ryhmät, kerhot, tietoiskut, ystäväpalvelu...
-
Tietoiskut
-
Selkeät ohjeet, ja toisaalta todella toimivat palvelut, jotka eivät sähköisen reseptin lailla ole tähän väliä pitkällään. Ja se tietoturva...
-
Toimivat sovellukset.
-
On jo aika hyvää..
-
Toimivat sovellukset.
-
Tehokas tiedottaminen uusista palveluista
-
Järjestöjen pitäisi pysyä Kanta-palveluista erillään tietoturvan varmistamiseksi. Kunnan ja virallisten terveysorganisaatioiden kaikki palvelut pitäisi kaikki saada sähköiseksi..
-
Tiedotusta ja uusissa asioissa ohjausta.
-
Selkeät ohjeet ja toimivat tietokannat. Yhteystiedot, kehen otetaan yhteyttä, jos palvelua ei saa toimimaan.
Vastatkaa vapaasti alla olevaan kenttään
Svar
-
-
-
"Jos tarvitsette apua sähköisten terveyspalvelujen käytön ongelmatilanteissa, kenen puoleen käännytte?"-kysymys on pakollinen vaikka tarvetta apuun ei olisikaan
-
Kyselyssä ei ollut vaihtoehtoa: en käytä sos.mediaa. Oli pakko valita edes You Tube, että sain nämä vastaukset lähetettyä.
-
-
-
kaikkiin kysymyksiin ei ole sopivaa vaihtoehtokysymystä
-
kaikki eivät varmasti halua olla mukana sosiaalisessa mediassa
-
Vastasinpa käyttäväni Facebookia, vaikka en käytä, koska muuten ei kyselynne hyväksy vastauksiani. No, "juutuubissa" yms. olen joskus kummilasteni ja -nuorten kanssa. Kontaktiverkostoni toimivat tällä hetkellä muilla tavoin, enkä koe tarpeelliseksi lähetellä Twitter- tai muitakaan viestejä ja kommentteja ko. kanavien kautta. Linkedin-aika on jo kohdallani ohi.
-
Millä aikataululla nettiyhteyksiä parannetaan.
-
Miksi kaikki pannaan nettiin ettei vanha ihminen pysty hoitamaan asioitaan.
Vastasin väärin kohtaan "sosiaalisen madia käyttönne". En käytä mitään mainituista, mutta vastausta ei pystynyt lähettämään ilman tietoa. En tiedä mitä nuo ohjelmat ovat. Moniko muu on vastannut samalla tavalla pakollisesti?
-
"Jos tarvitsette apua sähköisten terveyspalvelujen käytön ongelmatilanteissa, kenen puoleen käännytte?"-kysymys on pakollinen vaikka tarvetta apuun ei olisikaan.