Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Pratbubbla 12
Diskussion | Espoon kaupunki
Diskussionen har avslutats

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.

Basuppgifter

Avslutat: 1.12.2024

Bilagor

Inga bilagor
Gör en anmälan

Se övriga kommentarer

Suojatie lyhyemmäksi

Användarens profilbild

Mika
30. november 2024 klockan 12.21.27

Suunnitelma näyttää pääpiirteittäin hyvältä ja selkeältä!

Kelohongantien korotettu suojatie on aivan turhan leveä, koska sen jälkeen on joka tapauksessa pysäköintipaikat kaventamassa katua. Suojatie pitäisi kaventaa saman levyiseksi kuin ajorata parkkipaikkojen kohdalla. Nykyisellään tämä aiheuttaa autoilijana hämmennystä, kun hidasteen kohdalla on leveyttä, mutta heti sen jälkeen pitääkin väistää pysäköityjä autoja. Selkeämpi olisi, että katu kapenisi jo ennen suojatietä. Tällöin myös jalankulkijan turvallisuuden tunne paranee, kun ylitettävä suojatie on kapeampi. Myös kasvillisuuden määrää saisi näin lisättyä.

Naavakallionpolun alkupäähän on merkattu puomi. Onko autoilu siellä nykyään ongelma? Puomi hankaloittaa pyöräliikenteen ja jalankulun kulkemista, joten jos sinne on tarvetta ajonestolaitteelle, niin se tulisi olla yksittäinen pylväs keskellä väylää.

Gör en anmälan |
Användarens profilbild - NikoRiepponenEspoo

@NikoRiepponenEspoo
17. december 2024 klockan 10.09.36

Kiitos kommentista,

Todettiin, että suojatien kaventamisella ei saataisi turvallisuuden kannalta suurta hyötyä, koska suojatie on jo korotettu. Korotuksella saadaan aikaan haluttu liikenneturvallisuuden parannus. Kavennuksella olisi myös kaupunkikuvallinen vaikutus suojellussa ympäristössä. Kadun kunnossapito (mm. lumien poisto pysäköintipaikoilta) on helpompaa ilman kavennusta.
Naavakallionpolun puomi: Ajonestopuomi on tarpeen asentaa siksi aikaa, että taloyhtiöiden roskakatosten huoltoajo puistokäytävän kautta saadaan päättymään. Jäteautoliikenteen päätyttyä puomi voidaan poistaa.

Terveisin, Niko Riepponen
Viestintä / Kaupunkitekniikan keskus / Espoon kaupunki

Gör en anmälan |