Sivulla 5.: 3.2 Asiakassuunnitelma "Yhteisellä arviokäynnillä arvioidaan palvelun tarve käyttämällä RAI-arviointia ja tarvittavia muita mittareita" eli tarkoittaako tämä, että palveluntuottaja on tehnyt RAI-arvioinnin valmiiksi käynnille? Meillä palveluohjauksesta tuli tämmöinen viesti: "Nykyisen käytännön mukaan Rai on tehtävä palveluohjauksen toimesta, kun on kyse asiakkaasta, joka hakee ympärivuorokautista hoitopaikkaa tai kun on kyse palveluitten lisäyksestä." Eli tämä pitäisi tarkentaa, että kuka sen tekee vai tehdäänkö käynnillä?
"Mikäli palveluntuottaja havaitsee asiakkaan tilanteessa muutoksen (eli joko voinnin huononeminen tai toimintakyvyn parantuminen) ja on siitä yhteydessä palvelusetelin myöntäjään": Eli keneen ollaan yhteydessä? Ohjeistuksen pitäisi olla selkämpi, jotta kenellekään (myöskään Laphan työntekijälle) ei ole epäselvää keneen otetaan yhteyttä?
Asiakassuunnitelma
Emilia
28. mars 2025 klockan 16.11.14
Sivulla 5.: 3.2 Asiakassuunnitelma
"Yhteisellä arviokäynnillä arvioidaan palvelun tarve käyttämällä RAI-arviointia ja tarvittavia muita mittareita" eli tarkoittaako tämä, että palveluntuottaja on tehnyt RAI-arvioinnin valmiiksi käynnille? Meillä palveluohjauksesta tuli tämmöinen viesti:
"Nykyisen käytännön mukaan Rai on tehtävä palveluohjauksen toimesta, kun on kyse asiakkaasta, joka hakee ympärivuorokautista hoitopaikkaa tai kun on kyse palveluitten lisäyksestä." Eli tämä pitäisi tarkentaa, että kuka sen tekee vai tehdäänkö käynnillä?
"Mikäli palveluntuottaja havaitsee asiakkaan tilanteessa muutoksen (eli joko voinnin huononeminen tai toimintakyvyn parantuminen) ja on siitä yhteydessä palvelusetelin myöntäjään": Eli keneen ollaan yhteydessä? Ohjeistuksen pitäisi olla selkämpi, jotta kenellekään (myöskään Laphan työntekijälle) ei ole epäselvää keneen otetaan yhteyttä?