Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.
Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.
Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.
Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:
- Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
- Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
- Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
- Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
- Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
- Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.
Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.
? Miten jalankulkuyhteys Armas launiksen katu 11 taloista on suunniteltu toteutettavan
M73
2. maj 2025 klockan 10.06.48
Luonnoksen mukaan ainoa jalankulkuyhteys Armas kauniksen katu11 (kortteli 51085) olisi yksityiset portaat suoraan kääntöympyrään. Talviaikana Armas launiksen katu 11 taloista ei siten jäisi jäljelle yhtään jalankulkuyhteyttä, koska jäljelle jäävässä suunnitelmassa suoraan kääntöympyrään päättyvissä portaissa ei ole talvikunnossapitoa.
- Mistä Armas launiksen katu11 (kortteli 51085) on jatkossa yhteys jalkakäytävälle?
- Onko jäljelle jäävissä jalankulkuyhteyksissä huomioitu alueen korkeuserot ja se, ettei portaissa ole tavikunnossapitoa.
- Miten liikkumisrajoitteiset henkilöt pääsevät jatkossa Armas launiksen katu11 korttelista jälkakäytävälle?
- Miten ihmisten on oletettu tosiasiallisesti käyttäytyvän suunnitelman mukaisessa ympäristössä?
- Onko alueella tehty ennen suunnitelmaa katselmus talviaikana?
- Miksei muutoksen taustalla olevia ongelmia, jotka ovat lisääntyneet Armas launiksen katu 12 kaavoituksen ja rakentamisen jälkeen, otettu huomioon ko. kaavoitusta suunniteltaessa?
- Onko Espoossa systemaattista käytäntöä, missä jälkikäteen arvioidaan sitä, olisiko kaavoitusratkaisuista aiheutuvia vaikutuksia suunnittelualueiden ulkopuolelle voitu ennakoida paremmin?