Kommentoi luonnosta! Mitä hyvää tai mitä parannettavaa? Onko erityisiä näkökulmia, jotka tulisi mielestäsi huomioida? Kerro mielipiteesi.

Pratbubbla 9
Diskussion 2 veckor, 5 dagar kvar | Espoon kaupunki

Uskomme, että avoin näkemysten vaihto lisää ymmärrystä siitä, miten muut asian näkevät. Rakentava kritiikki ja hyvät argumentit johtavat kaikkien kannalta parempaan lopputulokseen. Keskustelu vie kaupunkiamme eteenpäin.

Keskusteluihin voit osallistua joko omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Oman nimen käyttäminen antaa kommenteille usein nimimerkkiä enemmän painoarvoa keskustelussa. Jos et halua käyttää omaa nimeäsi, valitse nimimerkki, joka ei loukkaa muita keskustelijoita ja on helposti tunnistettavissa nimimerkiksi. Eli se ei siis ole tavanomaisen nimen kaltainen.

Kirjoittaja on aina vastuussa tekstistään. Valvomme keskustelua arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Poistamme sopimattomat kommentit. Edellytämme, että verkkokeskustelu käydään hyvässä hengessä ja muiden keskustelijoiden näkemyksiä kunnioittaen.

Keskustelupalstoilla noudatamme seuraavaa etikettiä:

  • Tutustu aineistoon ja pysy aiheessa. Harkitse mitä kirjoitat.
  • Näkemyksesi on meille tärkeä. Kuuntele muita, kysy ja perustele näkemyksesi.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Tiivis ja napakka teksti on pitkää selostusta parempi.
  • Ole kohtelias ja rakentava. Älä loukkaa kenenkään kunniaa tai yksityisyyttä.
  • Vältä kiroilua ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista eli huutamista!
  • Julkisen palvelun media on mainoksista vapaa. Ethän mainosta tapahtumia, tuotteita, palveluita tai tee suoraa poliittista tai uskonnollista mainontaa.

Suunnitelmat löydät liitteenä painamalla tekstiosion alla olevaa "Näytä lisätiedot" -nappia.


Basuppgifter

Öppet: 9.12.2025 - 7.1.2026

Slutdatum: 7.1.2026

Bilagor

Gör en anmälan

Se övriga kommentarer Pratbubbla Svara

Ei tämmöistä

Användarens profilbild

Asiantuntija
10. december 2025 klockan 8.26.18

Näitä baanpja ja pyöräkatuja ei pidä rakentaa Espooseen. Espoossa käydään töissä ja ajetaan autolla. Käyttöhuoneet ja pyöräkadut tulee jättää Heksinkiläisten riesaksi.

Muutenkin Espoon pitäisi nyt terävöittää linjaa, näitä raiteita ja fillareita ei täällä kaivata. Helsingistä muutetaan Espooseen nimenomaan siksi että täällä pääsee liikkumaan autolla.

Svara (1)
Gör en anmälan |
Användarens profilbild

Toinen asiantuntija
10. december 2025 klockan 22.15.53

Olen täysin päinvastaista mieltä. Espoo on vuosikymmenen odottelun jälkeen päässyt edes jonkinlaiseen alkuun muun kuin henkilöautoilun kehittämisessä. Kaupungin kehittämistä tulee tehdä hyvää asuinympäristöä korostaen, ja tässä näkisin turvallisen liikenneympäristön yhtenä keskeisimmistä asioista.

Rantaradanbaana on yksi strategisimpia hankkeita, joita kaupunki edistää tällä vuosikymmenellä ja parantaa merkittävästi yhteyksiä Kirkkonummi-Espoo-Helsinki akselilla. Se tulee suunnitella palvelemaan seutuja yhdistävää kestävää liikkumista laadukkaana kokonaisuutena, joka palvelee koko pääkaupunkiseutua.

Itse suunnitelmasta: liikenneturvallisuutta parantaisi huomattavasti, jos osa Forsellintielle liittyvistä risteyksistä katkaistaisiin kokonaan ajoestein. Ehdottaisin, että alueen sisäinen ajoliikenne ohjattaisiin Kylätien kautta ja läpiajo estettäisiin kiintein tolpin tai vastaavalla tavalla Fasaanipolun, Riekontien ja Hiidenkujan pohjoispäässä.

Mikäli kiinteään ajoesteeseen ei lähdetä sen merkittävistä eduista huolimatta tulee jalkakäytävien tasossa ylijatkamista harkita vaihtoehtoisena ratkaisuna.

Jalan ja pyörällä liikkuvat ovat aina häviävässä asemassa yliajotilanteissa. Auton peltivaurio tarkoittaa usein toiselle osapuolelle murtuneita luita tai pahimmassa tavassa ruumisauton kontissa lähtöä. Hyvin suunniteltu infra suojaa liikenteessä heikommassa asemassa olevia.


Svara

Hur mycket är 8 + 3?