VR muutti aikataulujaan ja laittoi 29 junaa ajamaan kaupungin ohi pysähtymättä. Suomen kolmanneksi vilkkain asema Hämeenlinna putosi raideliikenteen käytävältä ratapenkalle. Junaan pääsemisessä on tuntien taukoja. Aiempi tunnin säännöllinen vuoroväli Hämeenlinnasta etelään ja pohjoiseen toteutuu enää vain ruuhka-aikoina. Ruuhkajunat ovat usein niin täynnä, että matkustajien on pakko seistä tai istua lattialla.
Mitä tämä on aiheuttanut sinulle tai edustamallesi yritykselle tai yhteisölle? OTA KANTAA!
Basuppgifter
Avslutat: 31.1.2017
Erinomaiset yhteydet Hämeenlinna-Helsinki
Matkamies
1. december 2016 klockan 10.43.14
Katsoin, että huomenna tavallisena arkipäivänä, Hämeenlinna-Helsinki välillä on vaihtoehtoina Onnibussilla 26 vuoroa, Matkahuollon sivuilla 66 vuoroa ja VR:llä 56 eli nämä yhteensä 148 vuoroa siis 74 vuoroa suuntaansa. On aika todennäköistä, että tätä hillittömän suurta yhteysmäärää tullaan pienentämään eikä kasvattamaan. Eli vastaukseni otsikon alkuperäiseen kysymykseen on: "En. Bussi käy hyvin."
Ex-hämäläinen
31. december 2016 klockan 14.31.34
Tuossa on lueteltu usean eri lippusysteemin yhteydet. Satunnaisille matkustajille yhteyksiä on tarpeeksi, kun ei ole väliä, millä matkustaa. Suurin ongelma on niillä, jotka joutuvat käymään töissä Helsingissä tai Tampereella ja eivät voi itse vaikuttaa työaikoihinsa. Kulkeminen on kallista ja hankalaa, jos pitää kulkea eri päivinä eri lippusysteemien välineillä. Hämeenlinna tulee menettämään suosiotaan työikäisten keskuudessa, mutta jääpähän sitten eläkeläisille enemmän asuntoja.
Onnittelut kuitenkin Hämeenlinnan kaupungille, joka vihdoin ymmärsi antaa periksi ja laittaa pysäkkitolpan sellaiseen paikkaan, johon Onnibus suostuu pysähtymään.
Simppa
3. januari 2017 klockan 14.57.24
Ongelma ei ole siis yhteyksien vaan rahan puute.