I dagsläget finansieras underhållet av transportnätet med medel ur statsbudgeten. Inom vägtrafiken driver staten in skatter till ett värde av ca 7-8 miljarder euro per år. Av denna summa anvisas årligen ca 1,9 miljarder euro till transportnätet. På vilket sätt skulle du lösa problemet med finansieringen av transportnätet i Finland?
Basuppgifter
Avslutat: 23.1.2017
miten uudessa uudistuksessa otetaan huomioon inva- luvan haltijat ja pieni tuloiset
autolla ajava , inva kortin omaava
23. januari 2017 klockan 16.42.25
On väärin että ne jotka on tässä asiassa ovat äänessä on hyvä tuloiset jolla on vara ostaa se uusi hydridi auto kaikilla ei ole , on meitä on monta joilla on pienillä säästöillä hankittu auto ja sen käyttö kustannukset on kohtuulliset entä miten menetellään niitten kohdalla joilla on inva-lupa nykyisen mallin mukaan meiltä ei peritä autoveroa , vain diesel maksu jos on diesel auto .
uudessa mallissa ei ole otettu huomioon inva-luvan haltioita ja sitä miten meidän liikkuminen saataisiin kohtuu hintaiseksi uudessa mallissa. Olen monesti ihmetellyt valtion politiikkaa kun esim poliisin kameravalvonta sakot voitaisiin käyttää suoraan teiden korjaukseen , samoin autosta perittävä auton käyttömaksu niiin saataisiin asiat kuntoon , jätetään yksi talvivaaran 100 miljoona maksamatta niin käyttövaraa kyllä pitäisi löytyä , toinen asia mikä tulee mieleen on jatkuvasti nouseva puolustus hankinnat ,ei se ryssä tule rajanyli jos hankintoja mutamalla vuodella siirtäisi .Tasapuollisuutta kaikkin hankintoihin. Ensin viedään eläkkeet, sitten viedään päivärahat ja nyt sitten yritetään viedä se yksi ainut asia mikä on jäänyt jäljelle niin otetaampa tuo autokin pois .Ei se mitään jos olisi samat palkat kun ministerillä niin siittä vaan