I dagsläget finansieras underhållet av transportnätet med medel ur statsbudgeten. Inom vägtrafiken driver staten in skatter till ett värde av ca 7-8 miljarder euro per år. Av denna summa anvisas årligen ca 1,9 miljarder euro till transportnätet. På vilket sätt skulle du lösa problemet med finansieringen av transportnätet i Finland?
Basuppgifter
Avslutat: 23.1.2017
Tienkäyttömaksut
Paskahousussa
23. januari 2017 klockan 19.16.59
On tainnut Berneriltä kemian ja fysiikan lukeminen jäädä vähiin! Päästöt ei kuluta tiestöä vaan CO2 nousee yläilmoihin ja pilaa ilmaa. Toki päästöjen vähennyksellä vaikutetaan ilman laatuun.
Mitenkähän vaikuttaa tiellä liikkujien määrä, renkaat ja auton PAINO?
Ei sähköautotkaan ole saasteettomia, vaikuttanee millä sähköä tuotetaan. Ostosähkö se on pelastus, ei saastuteta omaa pesää!
Aika ovela veto liikenneministeriltä, kun ensin vähentää julkista liikennettä ja sitten rupeaa puuhastelemaan autoveroja uusiksi.
Onneksi asun haja-asutusalueella jossa ei ole minkäälaista julkista liikennettä, milläpä muulla liikut kuin omalla autolla. Naapuritkin on niin kaukana ettei pysty harrastamaan kimppakyytejä!
Tieverot pitää periä siellä missä rakennellaan teitä ja on paljon liikennettä , sekä on joukkoliikennettä mitä käyttää. Oma auto ei siellä ole välttämättömyys kuten pitkien välimatkojen haja-asutusalueella.
Ministereiltä Mersut pois ja käyttämään joukkoliikennettä tai muutto vaalikaudeksi eduskuntataloon!