I dagsläget finansieras underhållet av transportnätet med medel ur statsbudgeten. Inom vägtrafiken driver staten in skatter till ett värde av ca 7-8 miljarder euro per år. Av denna summa anvisas årligen ca 1,9 miljarder euro till transportnätet. På vilket sätt skulle du lösa problemet med finansieringen av transportnätet i Finland?
Basuppgifter
Avslutat: 23.1.2017
Bolttoaineveron korotus
Kuski
23. januari 2017 klockan 9.24.26
Jo nykysin kerätään 8 miljardia erilaisia veroja autoilusta. Siitä tuloutetaan tiestöön 1,6 miljardia. Mihin loput menee? Puolestani polttoaineeseen voidaan lisätä vaikka 10 senttiä litraan, mutta koko polttoaine vero tulee merkitä tiestön ylläpitoon. Samaalla täyttyy tavoite kulutuksen / käytön mukaiseen maksuun. Se maksaa kuka ajaa. Samalla voitaisiin luopua veneverosta. Koska se maksettaisiin moninkertaisesti polttoaineen mukana.
Esitystä ei tule toteuttaa, koska maan kilpailukyky kärsii, yleinen kulutus vähenee, työttömyys lisääntyy.
Jo nyt esityksen julkistamisen jälkeen, Suomen orastava talouskasvu JYRATTIIN JA AIHEUTETTIIN KANSANTALOUDELLE HUOMATTaVAA TAPPIOTA. Tämän korjaamiseksi menee aikaa
JOS TÄMÄ TOTEUTETAAN EI KENELÄKÄÄN OLE VARAA AUTOON.