I dagsläget finansieras underhållet av transportnätet med medel ur statsbudgeten. Inom vägtrafiken driver staten in skatter till ett värde av ca 7-8 miljarder euro per år. Av denna summa anvisas årligen ca 1,9 miljarder euro till transportnätet. På vilket sätt skulle du lösa problemet med finansieringen av transportnätet i Finland?
Basuppgifter
Avslutat: 23.1.2017
Järjestelmä on jo olemassa!
Kepu pettää aina
23. januari 2017 klockan 9.56.51
Johan täällä maksetaan polttoaineen hinnassa kulutuksen mukaan! Paniikki onkin, miten saadaan jatkossa vähäpäästöiset ja tulevaisuudessa (toivottavasti) päästöttömät verolle. Katsastuksen yhteydessä kilometrit ylös, ei sen kummempaa vaadita. Tällöin km -korvattavia ajava saa edelleen hakea korvausta, eikä tarvita mitään voittoa tavoittelevaa yhtiötä väliin rahastamaan. Tosin tarkoitus taitaakin olla yksityistää valtion omaisuus ja se runnotaan läpi joka tapauksessa.
Sähköverkon yksityistämisen olisi luullut herättävän ihmiset potkimaan pellolle nämä porvarit omia ja serkkujen taskuja täyttämästä!
PHEV-autoilija
23. januari 2017 klockan 13.49.04
Mites jos ajaa ulkomailla esim 10 tkm, niin pitääkö siitäkin maksaa Suomeen. Tuo auton mittariin perustuva järjestelmä ei vaan toimi. Valitettavasti.