Toivoisin, että kävelyteitten reunat jätettäisiin potkurin leveydeltä ilman sorastusta tai hiekoitusta. Haaparannalla näkee usein potkuttelevia henkilöitä, miten siellä on onnistunut teitten kunnossapito ja erilaisten kulkijoiden huomioiminen. Olen puhutellut useita aasialaisia turisteja ja antanut heidän kokeilla "potkuttelua". Voi niitä hämmästyneitä ja ihastuneita ilmeitä ja kommentteja, kuten onko siinä moottori kun se ei lähtenytkään liikkeelle. Potkuriani on kuvattu jäällä ja teillä. Olen ihmetellyt, miten aasialaiset turistit saavat aikansa kulumaan hotellissa, jos heille ei ole järjestetty omaehtoista ohjelmaa. Ehdottaisin, että otettaisiin potkurit käyttöön, tosin niihin tarvitaan jalaksiin muovit / kumit luiston takia. Potkurissa kulkee ostokset ja on tukena iäkkäälle ja voipa jopa tuntea vauhdin hurmaakin. Mielestäni vastasatanut lumi ei ole liukasta, kuitenkin siihen melko pian ajetaan sorastus ja keväällä soraa on isot kasat pihoilla ja teitten varsilla pois vietäväksi. Lumilinnakaupunkiin toivoisi enemmän talvisia harrastusmahdollisuuksia kuten Kemin väriset potkurit etenkin turistien käyttöön ja opastusta lähialueille kuten Kiikeliin.
kävelyteitten reunat vapaaksi sepelistä/ hiekasta
ihmettelijä
3. mars 2018 klockan 11.42.31
Toivoisin, että kävelyteitten reunat jätettäisiin potkurin leveydeltä ilman sorastusta tai hiekoitusta. Haaparannalla näkee usein potkuttelevia henkilöitä, miten siellä on onnistunut teitten kunnossapito ja erilaisten kulkijoiden huomioiminen. Olen puhutellut useita aasialaisia turisteja ja antanut heidän kokeilla "potkuttelua". Voi niitä hämmästyneitä ja ihastuneita ilmeitä ja kommentteja, kuten onko siinä moottori kun se ei lähtenytkään liikkeelle. Potkuriani on kuvattu jäällä ja teillä. Olen ihmetellyt, miten aasialaiset turistit saavat aikansa kulumaan hotellissa, jos heille ei ole järjestetty omaehtoista ohjelmaa. Ehdottaisin, että otettaisiin potkurit käyttöön, tosin niihin tarvitaan jalaksiin muovit / kumit luiston takia. Potkurissa kulkee ostokset ja on tukena iäkkäälle ja voipa jopa tuntea vauhdin hurmaakin. Mielestäni vastasatanut lumi ei ole liukasta, kuitenkin siihen melko pian ajetaan sorastus ja keväällä soraa on isot kasat pihoilla ja teitten varsilla pois vietäväksi.
Lumilinnakaupunkiin toivoisi enemmän talvisia harrastusmahdollisuuksia kuten Kemin väriset potkurit etenkin turistien käyttöön ja opastusta lähialueille kuten Kiikeliin.